Gå til innhold

Skole/gaming bærbar max. 10 000


Perdition

Anbefalte innlegg

Heisann, som emnetittelen tilsier så ser jeg etter en bærbar pc beregnet til å brukes på skolen, men samtidig sterk nok til å spille spill med til en makssum av 10 000. Når jeg sier spille spill mener jeg ikke det helt nye, det har jeg en stasjonær til.

 

Er relativt vant til støy men siden jeg skal bruke PC'n av og til i klasserommet kan det jo være greit at den ikke bråker slik at den er til sjenanse. Jeg har aldri hatt en bærbar før grunnet fordommer mot komforen noe slikt ville medbringe, så om det er forskjell fra pc til pc ang. komforten når man skriver på tastaturet så er dette absolutt en faktor. En annen ting er skjermen; siden den også skal brukes til spill kan det jo være greit med en resolution på 1680x1050, men hvor mange tommer skal skjermen være på? Må man ha en 17" for en slik oppløsning, og vil dette føre til at PCn blir veldig stor, tung og derfor kronglete å ta med seg? Er også temperaturen et stadig problem når det gjelder laptoper?

 

Skjønner at det er mye jeg lurer her, men hadde vært fint om noen kunne ta seg tid til å oppklare litt og komme med noen anbefalinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hør på vesleengen. 8600M GT er det samme kortet som 9500M GS, som er ett drittkort. Iallefall til spilling.

 

Skal du ha såpass høy oppløsning (1680:1050) vil dette trolig gå utover spillopplevelsen på litt nyere spill siden du ikke har sterkt nok skjermkort til å dra det i native oppløsning(i større grad med 8600m gt enn 9600m gt). Da må du stille oppløsningen ned, og du vil få litt crappy grafikk siden du ikke spiller i skjermens native oppløsning. Ellers er den oppløsningen digg til surfing og multitasking =)

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

M1530 gir fra rundt 4400 til 4800 poeng (kommer litt an på hvilken prosessor du velger og slikt) i 3Dmark06, altså er det mye bedre enn det det står på Notebookcheck.net for eksempel. Der står det jo at et 8600m GT skal i gjennomsnitt gi 3300 poeng i 3dmark06. :) Forskjellen er altså mellom 12-20% i 3dmark06 mellom 5930G og M1530. Det er ikke så altfor mange FPS det er snakk om i spill da. Uansett gir 5930G langt mer for pengene enn M1530, og er en utrolig bra speccet PC til en grei pris. Litt synd med oppløsningen da.

 

Når man spiller på 1680x1050 så blir det kanskje litt lite med 256mb videominne. Du kan jo også se på en av Multicoms modeller, for eksempel JHL90+, den har 9600m GT, og du kan konfigurere den med 1680x1050 oppløsning. Den får dog mindre i 3dmark06 enn Aceren, rundt 5000 tror jeg.

Lenke til kommentar

Dell XPS m1530 er allerde bestilt. Nå føler jeg at jeg angrer litt pga. dette valget, men tror fortsatt jeg gjorde et omtrentelig valg. Jeg speccet pc'n opp en god del, til bla. 3k ram, 2,4 ghz, 1440x900?. Ja..

Jeg hadde uansett ikke tenkt til å spille de nyeste spillene på en slik bærbar; det har jeg en monsterpc av en stasjonær til. Det jeg egentlig har forventet meg å få en kvalitetsfølelse av en solid og kraftig PC, uten alt mulig dilldall og med et godt tastatur å skrive på, ettersom jeg er ganske var ellers på de bærbare laptoptastaturene jeg skriver på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...