NM91 Skrevet 29. november 2008 Skrevet 29. november 2008 Hei! Har et lite problem her. Vi har en laptop som skjermen nesten aldri virker på, så vi har bare brukt en ekstern skjerm på den. Nå må jeg reinstallere windows på den, og problemet er at den skjermen begynner ikke å vise noe bilde før man kommer til påloggingsvinduet. Det vil si at jeg må gjøre hele prosessen med å installere windows i "blinde", noe som er så og si umulig. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 29. november 2008 Skrevet 29. november 2008 Vis du har mulighet ta harddisken ut av pc-en og koble den direkte inn i en stasjonær pc eller en annen bærbar og innstaler på denne måten. Da skal det gå greit. Gjorde selv dette med vista en gang for min bærbare nektet og lese dvd-er riktig. Mvh donnieakalefty
NM91 Skrevet 29. november 2008 Forfatter Skrevet 29. november 2008 (endret) Ok, veit ikke om den passer, men jeg kan jo skru den opp å sjekke. EDIT: Når jeg tenker meg om, så er ikke det så lurt, for da ryker garantien på min pc Endret 29. november 2008 av NM91
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 29. november 2008 Skrevet 29. november 2008 Er pc-en innenfor garanti? så lever den tilbake med en gang og forklar dem problemet. IKKE åpne den eller gjør noe som helst, bare ring eller dra ditt du kjøpte den og få den reparert. For vis du begynner og åpne en pc innenfor garantien kan det hende du mister garantien din. Mvh donnieakalefty
NM91 Skrevet 29. november 2008 Forfatter Skrevet 29. november 2008 Pc'en som skjermen ikke virker på er det ikke noe garanti på, men det er det på min pc, som jeg tenkte jeg kunne putte harddisken i.
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 29. november 2008 Skrevet 29. november 2008 Åh sånn sett, vis du leser bakpå pc-en og det ikke står: Vis du åpner pc-en ryker garantien så kan du åpne den, men vær forsiktig og pass på skruene og alt så ingenting blir borte. Vis du kommer over en warrenty lapp så ikke fjern den vis den dekker til harddisken for da kan du miste garantien. Vis det ikke er noen lapper så kan du trygt ta ut harddisken og sette inn den andre bare være forsiktig. Mvh donnieakalefty
NM91 Skrevet 30. november 2008 Forfatter Skrevet 30. november 2008 det funka ikke. harddisken passa ikke prøvde på 3 forskjellig pc'er.
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Hvordan er harddisk kontakten? se at du legger harddisken inn riktig vei, noen ganger skal den ligge opp ned for alle pinnene på siden skal gå inni hullene. Vis det er en IDE harddisk. Vis det er sata så kan du kanskje koble den direkte inn i en stasjonær pc. Mvh donnieakalefty
NM91 Skrevet 30. november 2008 Forfatter Skrevet 30. november 2008 det så verken ut som sata eller IDE egentlig :S Kan se om jeg kan få tatt et bilde av den.
tundra Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Hvis den ikke ser ut som verken ide eller sata har den mest sannsynlig en ekstra plugg som kan tas av der kontakten er på den. Når du tar av den ekstra kontakten vil du nok se en vanlig ide kontakt under.
jonny Skrevet 30. november 2008 Skrevet 30. november 2008 Virker det ikke å manuelt bytte til ekstern skjerm etter at du har startet PC'en? På min laptop kan jeg trykke Fn+F3 (tastekombinasjonen varierer nok mye mellom forskjellige PC-modeller), da vises bildet på den eksterne skjermen, også før operativsystemet er startet.
NM91 Skrevet 30. november 2008 Forfatter Skrevet 30. november 2008 LoL. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke tenkte på å gjøre det :!: Er bare vant med at bildet på skjermen kommer opp av seg selv Da funka det, så takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå