Gå til innhold

er veldig nysgjerrig på norsk historie.


ecko

Anbefalte innlegg

jeg vil gjerne vite mer om litt eldre norsk historie med vikinger, konger og slikt. jeg vet ikke hvilken tid eller noe slikt. jeg angrer veldig på at jeg ikke fulgte med i da vi hadde det på skolen før. litt eldre historie fra nordland er også interessant.

 

jeg håper dere har linker til noen gode sider, og kanskje til bøker eller filmer. sider med bilder er bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg vil gjerne vite mer om litt eldre norsk historie med vikinger, konger og slikt. jeg vet ikke hvilken tid eller noe slikt. jeg angrer veldig på at jeg ikke fulgte med i da vi hadde det på skolen før. litt eldre historie fra nordland er også interessant.

 

jeg håper dere har linker til noen gode sider, og kanskje til bøker eller filmer. sider med bilder er bra.

 

Jeg vet av erfaring at en av de kanskje mest spennende måtene å starte opp med historie er å begynne med lokalhistorie. Finn frem lokalhistoriske bøker på biblioteket. Det er ikke få steder i Norge som har en spennende historie. Fordelen med lokalhistorie er at man kan besøke stedene og få skikkelig nærhet til historien.

Er du uheldig og stedet ditt er dørgende "kjedelig" så er det neppe så for steder i nærheten.

En annen fordel med dette er at man blir bedre kjent i lokalområdet. Og selv om man gjerne mener å kjenne stedet bra så er det slettes ikke sjelden man overraskes stort over hva som har skjedd i "gamle" dager :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...