Gå til innhold

Asus A7V8x problemer


SirHiss

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte akkurat dette HK'et sammen med en XP2400+, og en Asus Geforce ti4200 128mb 8x skjermkort, og 512 mb ddr pc2700 ram.

 

Problemet er at den nekter å boote.

Når jeg skrur på maskinen begynner HDr, vifter lamper osv å fungere, men jeg får ikke noe bilde på skjermen.

 

Slik som maskinen står nå er det kun cpu, ram, skjermkort og HD koblet til den, så at problemet kan ligge i annen maskinvare er utelukket.

 

Ramen sitter godt fast, cpuen er riktig montert men kjøleribbe og vifte, og jeg har sjekka at skjermkortet fungerer på denne maskinen.

 

Jeg er tom for ideèr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Hovedkortet mitt mangla 2 loddepunkter like til venstre for cpu sokkelen.

Komplett nekta å refundere det fordi de mente at jeg hadde skrapt de bort da jeg monterte vifta., noe jeg ikke har. :grumpy:

 

Jeg er ikke så redd for ikke å få byttet kortene. Tviler på at de vil gå glipp av 100k + i året ved å krangle på en slik bagatell. (De er handlet gjennom min bedrift). HAr vel handlet for 80000,- + til nå i år.

Lenke til kommentar
sinnsvakt det hovedkortet der!

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=116780

 

Kjøpte du fra PSData?

 

Nei begge er fra Komplett....

Jeg tror jeg har lokalisert problemet til å være i forbindelse med minne /ram. Imidlertid tviler jeg på at det er feil ved alle 5 minnebrikkene jeg her prøvd.

Det virker som HK går i kne om man ebdrerer minne typeeller antall....

 

Har du lest Asus.com ??

 

Der står det at Hovedkortet støøtrer bare en vis minne...

 

Jeg har "DDR-DIMM PC2100 512 MB DDR" Fra Komplett det funker krem, samme HK

Lenke til kommentar
Hovedkortet mitt mangla 2 loddepunkter like til venstre for cpu sokkelen.

Komplett nekta å refundere det fordi de mente at jeg hadde skrapt de bort da jeg monterte vifta., noe jeg ikke har. :grumpy:

 

Jeg er ikke så redd for ikke å få byttet kortene. Tviler på at de vil gå glipp av 100k + i året ved å krangle på en slik bagatell. (De er handlet gjennom min bedrift). HAr vel handlet for 80000,- + til nå i år.

Lenke til kommentar
sinnsvakt det hovedkortet der!

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=116780

 

Kjøpte du fra PSData?

 

Nei begge er fra Komplett....

Jeg tror jeg har lokalisert problemet til å være i forbindelse med minne /ram. Imidlertid tviler jeg på at det er feil ved alle 5 minnebrikkene jeg her prøvd.

Det virker som HK går i kne om man ebdrerer minne typeeller antall....

 

Har du lest Asus.com ??

 

Der står det at Hovedkortet støøtrer bare en vis minne...

 

Jeg har "DDR-DIMM PC2100 512 MB DDR" Fra Komplett det funker krem, samme HK

 

Synes du har vært svært beskjeden på RAM'en, hovedkortet skal klare opptil PC3200. Altså minnebrikker på opptil 400 mhz.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg kjøpte akkurat dette HK'et sammen med en XP2400+, og en Asus Geforce ti4200 128mb 8x skjermkort, og 512 mb ddr pc2700 ram.

 

Problemet er at den nekter å boote.

Når jeg skrur på maskinen begynner HDr, vifter lamper osv å fungere, men jeg får ikke noe bilde på skjermen.

 

Slik som maskinen står nå er det kun cpu, ram, skjermkort og HD koblet til den, så at problemet kan ligge i annen maskinvare er utelukket.

 

Ramen sitter godt fast, cpuen er riktig montert men kjøleribbe og vifte, og jeg har sjekka at skjermkortet fungerer på denne maskinen.  

 

Jeg er tom for ideèr.

 

Har sansynligvis funnet ut av problemet ditt. Hovedkortet ditt støtter ikke prosessoren din. Lån en eldre prosessor av en kamerat e.l. så flasher du bios. Da skal det funke helt fint. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...