Gå til innhold

[AoC]Starte opp igjen, usikker på server


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jævla lyst til og starte opp igjen med aoc, nå som vintern virkelig begynner og bite fra seg blir det mer fritid.

Så spørsmålet er, hvor er det flest nordmenn? Hvilke servere, og evt high end guilds.

 

PvE: Ymir

PvP: Fury eller Wildsoul

 

Massevis av nordmenn på Ymir, ihvertfall. Har selv spilt mest på Wildsoul. Nidvardir er vel rimelig high-end. Guildet mitt var alliert med dem en stund. Bra folk.

 

På Ymir (starta der for noen uker siden) kjenner jeg ikke så mange guilds, men guildet jeg er med i der, trenger ihvertfall folk, spesielt healere :) ...guildet er "The Free City of Lochlainn"...men vi er vel ikke akkurat high-end...enda, ihvertfall. Ser mye folk fra Unforgiven også...mange lvl 80's der, trur jeg. Er vel et norsk guild

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Som Pantera nevner er Ymir en aktiv server. Utelukkende den mest befolkede PvE-serveren med en del gode guild. Unforgiven er det største guildet i tall og tar så vidt jeg vet tar inn folk i alle lvler. De har til og med begynt å raide BRC, og det virker lovende for deres del. Canavasman her på forumet er officer i Unforgiven så du kan ta kontakt med han.

 

Selv er jeg i The Immortals, vi har vært server first på samtlige raid bosser på Ymir og tatt ned hele BRC, bortsett fra Wing 3 som ikke er åpen enda. Vi er ikke spesielt store, rundt 100 stykker totalt hvor de fleste har en alt eller fem inkludert. Vi har en god kjerne og ikke så alt for mye gjennomstrømning i guildet. Vi i Immortals lever for øyeblikket litt på ryktet vårt og følger med på at Unforgiven tar oss igjen. Det er faktisk respektabel PvP-aktivitet på serveren også. Jeg logget nettopp av fra en lang seanse Border Kingdom-PvP og mini games. Vi har i det siste funnet ut at folk blir gretne og forlater som resultat av forhåndsoptimaliserte guild-grupper i mini games (who could imagine that?), så i dag deltok alle individuelt og gruppene ble random. Dette var vel den første kvelden hvor PvP-stemnigen på Ymir var virkelig god, noe som gjør meg drastisk mer sikker på å parkere necroen min på Fury. Jeg logget av i dag med 1200 PvP-kills i dag, så det er faktisk mulig å få i gang PvP på en care bear-server også.

 

Fury har jeg inntrykk av at er en god server med veldig, veldig mange spillere. Det skal dog sies at de mest aktive guildene har forlatt. Så vidt jeg har fått med meg har norske Axemen og det internasjonale M E H forlatt serveren for godt. Det tror jeg var et stort tap for Fury. Etter å ha levelet en alt til 40 der la jeg også merke til at gjennomsnittsalderen åpenbart er lavere enn på Ymir. Det er mye infantile unger med !!!111-språk som løper rundt. Jeg vil nødig generalisere, men Fury bærer preg av dette.

 

Det er de to jeg har et personlig forhold til, og jeg tør påstå at Ymir er det absolutte valget hvis du ønsker en befolket server med forholdsvis oppegående spillerbase. Det er mange andre servere der ute, så andre kan jo dele sine erfaringer.

Endret av Liquidant
Lenke til kommentar

Har en 80 ToS og en 40 Conq på Fury.

 

Skal du spille på Fury så burde du være forberedt på å gli ganket en del. Det sies enkelte ganger at all "søppla" av gankere fra de andre serverne har sammlet seg der. Og at hvis du spiller på en server som heter Fury og ikke forventer å bli ganket så burde du rerolle til en PvE server. Nå stemmte nok dette bedre før og når du kom opp i LvL 75+ og nærmet deg Keshatta, Der alle på 80 samlet seg for PvP. Der sperret faktisk også enkelte guild hele instancer før for at de skulle få grinde i fred.. Har intrykk av at det har roet seg mye der nå. Vi har noen norske guild der også: Rgnarok, Mor`di. Den Norske Battaljon og Norske Folk for å nevne noen.

 

De store internasjonale guildene har forlatt Fury ja. M E H, SUN, Immortal Council. og et par andre store der du så medlemer stort sett hele tiden er borte..

 

Er medlem i Ragnarok og der Raides det ca 3-5 dager i uka så det er bare å ta kontakt når du ser en av "reklamene" vår på Global chaten der. Det er også noen PvP happy spillere der, vi har battlekeep og guildby.

Lenke til kommentar

Ymir er en kjempeserver, masse hyggelige folk som er hjelpsomme og snakkesalige!

 

Som Liq sier så er vi vel det største guildet i tall, noe som også betyr at vi har blitt nødt til å stoppe rekrutteringen grunnet rettferdighet ovenfor de som er med. Og har du ikke fått med deg at jeg er guildleder? :thumbup:

 

Vi raider 3-4 ganger i uken, og er ganske rutinerte på alle Tier 1 Bosser bortsett fra Yahkmar, som skal forsøkes skikkelig iløpet av helgen. Vi har også kommet oss inn i Black Ring Citadel, og allerede tatt ned første boss i Wing 1. Rekorden på Yaremka, er 94% så vi har en lang vei å gå :)

 

Men vi er ikke ett norsk guild, selv om vi har en del norske medlemmer. Ca. 50% er nordiske, og resten er spredd litt utover Europa som England, Ungarn, Tyskland, Spania osv.

 

Så for all del, velg Ymir om du går for PvE, kjempemiljø :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Fury har jeg inntrykk av at er en god server med veldig, veldig mange spillere. Det skal dog sies at de mest aktive guildene har forlatt. Så vidt jeg har fått med meg har norske Axemen og det internasjonale M E H forlatt serveren for godt. Det tror jeg var et stort tap for Fury.

 

The Axemen var jo aldri noe "stor" guild. Så de knapt på Fury, noe som kan være med at de sannsynlighvis var mer PvE enn PvP. MEH ble omdøpt til Chaotic som senere merget med Nemesis som er en ganske stor guild. Fury har igjen da Rus Corp, og Covenant som de andre store som har vært på serveren siden start. Mange spanske guilder rollet jo fra en spansk server over til Fury for et par måneder siden. Santa Alianza, Claymore og en stor til jeg ikke husker navnet på. Og de er sinnsykt mange faktisk! Men selvfølgelig så har man merket at MEH er borte (ikke alle joinet Chaotic).

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jo, etter servermerge er det fullt mulig å flytte chars.

 

Det blir mulig, ja. Er vel snakk om et "engangs-tilbud", der alle som vil, kan flytte én eller flere karakterer gratis til en annen server. Kan jo virke som om de etterhvert vil åpne for flyttinger seinere også, men da mot et lite økonomisk vederlag :)

Selv har jeg tenkte å flytte mine to karakterer fra Wildsoul og over til Ymir. Wildsoul virker forøvrig helt dødt nå. Er vel bare ett stort guild igjen der, pluss leftovers fra alle de andre store.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Etter server merge så vil alle spillere kunne flytte en eller alle sine characcters til andre servere uten kostnad. Dette tilbudet gjelder i en måned. Så har du 5 characters så kan du f.eks flytte alle 5 til en og samme server, eller spre dem over til 5 forskjellige servere. Skal visst også være mulig å gå fra PVP til PVE og omvendt i denne flyttingen. Evt ikek flytte i det hele tatt.

 

Selv spiller jeg på Bloodbrand (PvE), som desverre ikke er den mest befolkede serveren, men det er kvalitet og ikke kvantitet som teller IMHO. :) Spiller i Hells Bells guildet som er åpen for alle lvl'er og alle typer classes. Det settes ikke krav til hvor mye man spiller eller om man er high-end raider etc.

 

Men allikevel så er vi end god del som raider flittig og har god struktur og ledelse i guildet. I går kveld så tok vi hele BRC Wing 1, vi fortsetter med Wing2 idag. :)

 

PS, det er flere nordmenn(og norddamer ;) hehe) i guildet og flere av dem spiller aktivt.

 

PS2, på Bloodbrand så er det per dags dato ett stort guild og det er Hells Bells. Resten er små-guilds i forhold. Grunnen til dette er at Hells Bells fusjonerte med 3 stk av de større guildene på serveren. Dette er for bedre å takle server merge når det kommer i januar etter planen.

 

Så selv om det ikke er supertett befolket på Bloodbrand så har vi høy kvalitet på å ha det morro og vi har godt organiserte raid for de som har lyst å være med, om det er plass og om man har høyt nok lvl til (ca 75+, men også lavere hender er med). Må være 80 lvl for T2 access grunnet DQ follow-up vistrix quests.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...