Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Sykemelding, arbeidsgiver "lurte" meg?


veos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du hørt med din nåværende saksbehandler i NAV om det er mulig å få etterbetalt siden det beviselig er skjedd en feil? Hadde du fått for mye betalt måtte du betalt tilbake og det bør gå begge veier. Sørg for at du i morgen får dokumentasjon fra arbeisgiver på faktisk inntekt det siste året du (ved å få kopi av lønnsslippene dine) og ta med dette til saksbehandler i NAV. Håper det er en "vettug" person som vil hjelpe deg! Lykke til!

Endret av granny
Lenke til kommentar

Hei!

 

Takk for svar.. Har snakket litt med folk i dag, der i blant min sjef som tydeligvis ikke skjønte hva problemet var via telefon, så skal ta meg en tur til henne i morgen, også har jeg sendt en e-post til lønnsansvarlig (som sitter i en annen del av landet) og prøvd å forklare henne problemet og om hun kunne ta en telefon til NAV.

 

Slik jeg forstår det er det NAV som burde betale ut pengene, så får krysse fingrene på at alt går i orden, så har jeg kanskje råd til å kjøpe julegaver i år også!

 

EDIT:

Fant dette på nettet, her faller jeg jo inn under punkt E, så får satse på at NAV er medgjørlig og betaler ut!

 

§ 8-28. Sykepengegrunnlaget i arbeidsgiverperioden

Sykepengegrunnlaget som nevnt i § 8-10 fastsettes i arbeidsgiverperioden etter en beregnet aktuell ukeinntekt, se § 8-29.

Den aktuelle ukeinntekten skal beregnes etter den gjennomsnittlige arbeidsinntekten pr. uke som arbeidstakeren har hatt i arbeidsforholdet i en nærmere bestemt periode før han eller hun ble arbeidsufør (beregningsperioden). Lovlig fravær uten lønn skal holdes utenfor beregningsperioden.

Beregningsperioden fastsettes slik:

a) I et arbeidsforhold med fast arbeidstid og timelønn skal de siste fire ukene legges til grunn.

b) I et arbeidsforhold med fast arbeidstid og månedslønn skal den siste måneden legges til grunn.

c) I et arbeidsforhold som har vart mindre enn fire uker, skal dette kortere tidsrommet legges til grunn.

d) I et arbeidsforhold der arbeidstakeren har fått varig lønnsendring i løpet av de siste fire ukene, skal tidsrommet etter lønnsendringen legges til grunn.

e) I et arbeidsforhold med skiftende arbeidsperioder eller inntekter skal et lengre og mer representativt tidsrom enn fire uker legges til grunn.

Endret av vegardostrem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...