Gå til innhold

Fedora 10 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Min subjektive mening er at en linux distro er mer egnet for en stasjonær PC, dvs. en-eller-annen-server.

Så jeg har liten forståelse for de av dere som bruker så mye energi på å "klage" på ulike distroer mtp bruk på bærbar.

Særlig når det gjelder strømstyring, da jeg er en av de som stort sett *alltid* bruker laptop med lader. :)

Har alltid likt Fedora, men bruker pt Ubunutu (stasjonær og bærbar).

Skal se litt på denne releasen av Fedora likevel. Av en eller annen irrasjonell grunn likte jeg Fedora(7.0) bedre enn Ubuntu(6.04) da jeg brukte begge (2 ulike servere i hjemmenettet).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Min subjektive mening er at en linux distro er mer egnet for en stasjonær PC, dvs. en-eller-annen-server.

Så jeg har liten forståelse for de av dere som bruker så mye energi på å "klage" på ulike distroer mtp bruk på bærbar.

Særlig når det gjelder strømstyring, da jeg er en av de som stort sett *alltid* bruker laptop med lader. :)

Har alltid likt Fedora, men bruker pt Ubunutu (stasjonær og bærbar).

Skal se litt på denne releasen av Fedora likevel. Av en eller annen irrasjonell grunn likte jeg Fedora(7.0) bedre enn Ubuntu(6.04) da jeg brukte begge (2 ulike servere i hjemmenettet).

 

Trodde hele vitsen med en bærbar var å kunne ta den med seg steder der man ikke har tilgang på strøm. Dessuten, hvorfor må en stasjonær være en Server? I min verden er det stor forskjell på en stasjonær datamaskin og en server.

 

Fedora er et såkalt desktop os, det er meningen at man skal bruke det på hjemmepcer eller arbeidsstasjoner. Et server OS er ment for en server, RedHat enterprice er et server OS. Og det er stor forskjell på fokuset for et server os og et desktop os.

 

For min del er Linux os et reelt valg, både på laptop og desktop. Og det er jo et krav at en bærbar skal ha batterilevetid. Man skal ikke måtte kjøpe Windows lisens for å kunne bruke en bærbar slik den er ment. Når det er sagt så har jeg (med litt tweaking) fått opp mot 5 timer baterilevetid på min bærbare med Fedora 10, mot maksimalt 3,5 timer i Vista Business. Så det er mulig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...