Gå til innhold

Drømme-pc?


bluescreen

Anbefalte innlegg

1x Dual hovedkort: ASUS A7M266-D m/ 4x USB 2.0

1x IDE RAID ATA100: Promise Fasttrak100 TX2

1x ATI Radeon 8500 m/TV-out

1x Creative SoundBlaster Audigy Player

1x Netgear FA311 10/100Mbit (burde vært gigabit ethernet, men det er så satans dyrt enda :smile:

2x AMD Athlon XP 1600+ Palomino 1400MHz

2x Seagate Barracuda IV 40.0Gb (Kunne vært større, men kan ikke bli helt ruinert)

1x Enermax Strømforsyning ATX 350W Silent Plus Series for P4/AMD

1x Logitech Cordless Desktop Optical USB

1x "NoName" DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5 (for DDR-PC333MHz med tanke på litt moderat overklokking)

 

Burde jeg heller kjøpe Apacer PC2100 512MB ECC/REG til 200kr mer? Er ECC/REG-moduler mer stabile og overklokkingsvennlige enn vanlig uregistrert DDR-moduler? Eller burde jeg kjøpe 2x TwinMOS PC2100 256MB? (Asus-kortet støtter kun 2 stk uregistrerte DDR-moduler, så kjøper jeg TwinMOS'ene må jeg kassere dem når jeg skal oppgradere minnet)

 

Kjøling:

innovaFlatFlow-Lite ( http://www.mamut.com/oikas ) med ekstra CPU-blokk og en med en stor aircondition-radiator.

 

Er dette en bra vannkjølingssystem?

 

Alle komponentene er valgt med tanke på å ha lavest mulig støynivå i forhold til ytelse.

 

Kommentarer mottas med takk :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: bluescreen på 2002-01-17 14:42 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-17 14:47, Neglesaks skrev:

Hei, du driter sikkert i dette, men jeg anbefaler deg ikke til å kjøpe cordless desktop, jeg har det og det er ikke noe og skryte av.


Okay. Hva er problemet med den? Hvordan funker den til spill?

 

[ Denne Melding var redigert av: bluescreen på 2002-01-17 15:37 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-17 15:14, Socratex^ skrev:

For all del, skal du ha dual, ta MP, og 1900+ :wink:


Burde det, men må holde meg til et budsjett, det er derfor jeg valgte XP. MP'n er nok mye mer overklokkingsvennlig og stabil. Men hovedkortet støtter kun endring av Vcore på CPU0, så det blir ikke så voldsomt mye jeg får klokka opp uansett (...tror jeg da...).

Lenke til kommentar

Tastaturet henger ofte igjen, og musa må du skifte batteri på veldig ofte. Dårlig sensitivet, men dette er jo selvsagt min mening.

 

Mitt tastatur f.eks skriver av og til 10 bokstaver når den egentlig skal skrive 1. Slike ting er veldig irriterende og dette slipper du hvis du har tråd mus og tastatur + at du slipper det batteri peset.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-18 02:30, bluescreen skrev:

Å? Veit du hvor mye dual P4-hovedkort koster? Hehe, DET er WOOOOHAAAHOOOHAAAAIIIAAAaaa...dyrt... :wink: Men jeg blei nyskjerrig jeg nå. Hvorfor ville du valgt P4? (Det er ikke for seint å kanselere ordren enda!!)


[ Denne Melding var redigert av: bluescreen på 2002-01-18 02:34 ]


 

Har ikke undersøkt prisene på dual P4 dessverre, men hva skal du egentlig med dual?

anyway, vi satt og diskuterte litt her

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...rum=25&start=20

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dropp hele dual opplegget. Kjøp heller noe av dette:

 

- godt 21" eller noe.

- 512-1024MB Reg RAM.

- Var det kabinett med i oppsettet? Chieftec

- Asus A7V266E eller Abit KR7A, er USB 2.0 viktigt?

- Større harddisker, minimum 80GB om du har tenkt å benytte denm som RAID0.

 

Som det er sakt ovenfor er det få som har brukt for dual til arbeidsmaskin. Om du ikke skal lage "Final Fantasy V" da, :smile:.

Lenke til kommentar

1x Netgear FA311 10/100Mbit ??

uææhh

skummelt

*grøsse*

*bekymra*

Et spørsmål: hvorfor i alle dager er det nettverkskortet her med på drømmemaskina di? Eneste grunn til å bruke det er å oppnå ustabil maskin, som er kjip på drivere :smile: Har nettverkskortet selv, (ikke lenge til :wink: ) og det er vel noe av det mer tragiske som har hendt i dataens historie. (Etter ISA slot og Floppy)

 

Vel vel, resten må vel kanskje sies å være akseptabelt :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...