Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc stopper opp


Anbefalte innlegg

Pcn min blir svart og kræsjer etter å ha kjørt tunge spill i noen minutter. Kan også kræsje noen ganger på idle(med lave tempraturer) etter en kræsj i et spill. Jeg tror det er noe med kjermkortet siden kjermen blir før den kræsjer ordentlig, men har ikke for god peiling. Har opdatert drivere til bios, grafikkort og alt som er. Har også kjørt memorytest uten error og Prøvd 2 kjermer (ctr og lcd).

 

Angående temperatur på grafikkortet så har jeg kjørt vifta opp fra 27% til 85 % når jeg prøver spill. Har også klokka kjermkortet ned uten noe hell. Grafikkortet er et Sapphire ATI radeon 4870 x2. Temperaturen kommer oppi 50-60c når jeg kjører spill. Mener at kortet skal tåle dette, men det er det kansje noen som vet mere en meg om.

 

En annen ting jeg tror det kan være er at psu som gir for lite strøm til kjermkortet eller et annet komponent. Står at kjermkortet krever minimum 450 w og jeg har 750 w. Noe jeg mener burde holde til å dekke det meste. Kan være at strømforsyninga er ødelagt. Dette har jeg ikke fått testa ennå siden jeg ikke har tilgang tilnoen andre så store strømforsyninger. Kan kansje få testet det om 4 uker.

 

Som dere ser har jeg prøvd veldig mye og er veldig tom for ideer. Håper dere kan hjelpe meg med dettte problemet.

 

Hardware og OS:

 

OS: Windows XP Pro 32

Hovedkort: Asus P5E

Hardisker: Samsung HD 400gb og 750gb

Lydkort: SoundMax (integrert)

Nettverksort: D_Link Airpluss(trådløst)

og Marvell Yukon (integrert ethernett)

Prosessor: Intel Core 2 Duo E8400 3 Ghz

Kjermkort: Saphire ATI Radeon HD 4870 X2

Strømforsyning: Chieftec 750w

Minne/ram: 4gb 800 Mhz

 

Nevner alt hardware jeg :)

Endret av Ivar_92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...