rodal Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Hei. Igår kveld frøs min bærbare pc seg. Jeg skrudde av pcn med Power-knappen og startet den så opp igjen. Jeg fikk da denne feilmelding: System BIOS Version: V2.70 System BIOS Shadowed Video BIOS Shadowed Fixed Disk 4: Hitachi HTS541612J9SA00 Sytem Cinfiguration Data updated Memory Configuration Error: Mixed Module Types Memory Configuration Error: No Valid CAS Latency Cycle Time combination Memory Configuration Error: Bank interleave requested but not enabled Memory Configuration Error: Running in minimum mode Memory Configuration Error: No DQS Receiver Enable pass window found Memory Configuration Error: DQS-DQ passing window too small ERROR Warning: IRQ nor configured – PCI Network Controller in slot 03 Bus:06, Device:01, Function:00 Press F1 to resume Pcn stod da og surret i ca 2 min for så å slå seg av. Noen som vet hva dette kan være?
-Night- Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 reset biosen. Trykk Del når det kommer opp så står det "Load Defualt Settings" eller noe sånt velg den. Så skall det nokk fungere normal igjen
rodal Skrevet 26. november 2008 Forfatter Skrevet 26. november 2008 Takker for raskt svar:) Da kjører jeg hjem i lunsjen og prøver:)
-Night- Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 er enten Del eller F12 kommer an på biosen. men det står "To Enter BIOS Press xx"
rodal Skrevet 26. november 2008 Forfatter Skrevet 26. november 2008 Når feilmeldingen kommer opp får jeg bare ett valg nederst i teksten. F1 to resume, men da skrur den seg av. Skal jeg bare forsøke med Del og F12?
-Night- Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 ja. skall komme in i biosen unasett må bare finne tasten, De vanlige er Del og F12
majorkira Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 evt ta ut og inn ram brikken ja. skall komme in i biosen unasett må bare finne tasten, De vanlige er Del og F12
rodal Skrevet 26. november 2008 Forfatter Skrevet 26. november 2008 Ut og inn med minnebrikkene så funka det:) takk for all hjelp:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå