akle Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 (endret) Hei Har planer om og kjøpe en projektor til en hjemmekino. Har planer om og kople til en pc med BR spiller i. Men lurer litt på det med projektor, Ville dere kjøpt en med Full HD. Og hva er deres meninger om LCD kontra DLP, jeg likte ikke det jeg leste om Regnbueffekten Og er det noen forskjell på 1080i og 1080p, etter som jeg har skjønt det er jo begge på 1920×1080. Og hvor lyssterk bør projektoren være? Det er et vindu bak projektor, men planleger og ha et par skikkelig mørke gardiner det! Akle Edit: skrive feil Kommer sikkert flere spørsmål Ser at en full HD projektor muligens vill sprenge budsjettet mitt! Vil ha en helst under 7-8000 Endret 25. november 2008 av akle
akle Skrevet 26. november 2008 Forfatter Skrevet 26. november 2008 (endret) Ingen som har noen tips:( Blir ikke Full-HD ser jeg, sprenger budsjettet!! Jeg har en hvit vegg jeg har tenkt og bruke som lerret. En kamerat sa da et jeg måte ha en DLP projektor, fordi LCD fungerer best på et gråt lerret! Stemmer det??? Håper på svar!! Endret 26. november 2008 av akle
Nordentro Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Jeg har en Optma HD 65 DLP (720p) projektor som jeg betalte 5995,- for på hifi klubben nylig. De kjørte noe kampanje for de ga meg gratis lerret på kjøpet. kan absolutt anbefalle denne om du ikke ønsker å svi pengene det koster for 1080p. Ferdig googlet her.-)
akle Skrevet 27. november 2008 Forfatter Skrevet 27. november 2008 Takk for tips! Har skjønt at DLP projektorer har blit bedre på det man kaller regnbue-effekten! Den virker jo grei den! Hvordan er det med farge på lerretet da? Hva har du?
Nordentro Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Jeg har hvit lerret (fulgte med på kjøpet). 180cm bredt. Projectoren er veldig lite plasseringsvennlig. Det eneste som fungerte for meg var takmontering. Jeg kan også legge til at den er veldig lyssterk. Kan bruke den i stua på dagtid i øko mode.
akle Skrevet 27. november 2008 Forfatter Skrevet 27. november 2008 Har planer om og montere den i taket så det går vel greit.
malden Skrevet 2. desember 2008 Skrevet 2. desember 2008 (endret) den flimrede reinbue effekten som kommer på DLP prosjektorer er bare tilstede på prosjektorer med bare en DMD- brikk, nyere prosjektorer har for det meste 3, da kommer ikke reinbueeffekten. vis den har vertikal linsevinkling så går det ganske bra og fort, vis ikke så håper jeg den har et bra offsett. Endret 2. desember 2008 av malden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå