Gå til innhold

danne c++ og opengl "utvikler gruppe" noen?


Anbefalte innlegg

Skrevet
Har foreløpig ATI kort, så får ikke brukt Cg, men hva er det egentlig? Et språk eller et "drag-and-drop" type utviklingsverktøy?

 

Er du sikkert på at du ikke får brukt cg med ati/amd kort?

Jeg vet det har vært sånn, men jeg trodde det ville fungere nå. Det finnes f. eks. flerer multi-vendor profiler (spesielt for d3d)

 

Cg kan fint brukes mot OGL og D3D.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det stemmer at du kan kompilere til både DX og OGL fra Cg, noe som gjør det egentlig veldig praktisk.

Når det gjelder samarbeidet mellom nvidia og ms ang. Cg døde vel det når ms tok shaderdelen og brukte det som HLSL.

Skrevet (endret)

Forresten, når det gjelder shaderutvikling, kan det være kjekt å laste ned nVidia sin FX Composer. Der følger det også med et program som heter Mental Mill Artist Edition. Mental Mill kan være en fin måte å lære seg litt hvordan ting gjøres, dette er et drag/drop shaderverktøy (ikke helt ulikt det du finner i Unreal 3) som kan generere GLSL, Cg eller HLSL kode.

Endret av GeirGrusom
Skrevet

Godt poeng. FX Composer er også nyttig hvis du bare vil jobbe med shadere, kanskje debugge/teste noe som motoren ikke helt støtter enda mm., men den støtter dessverre ikke GLSL, takket være noen, imnsho, dumme design-valg av Khronos (en fil per program, kun ett entry point pr fil (main))..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...