Gå til innhold

[AoC]Vi vurderer å starte igjen...


Anbefalte innlegg

Hei.

Vi er en liten vennegjeng som kjøpte AoC på release.

Desverre falt det ikke helt i smak, og vi fant fort tilbake til WoW...

 

Nå har det seg slik at vi igjen har fått interesse for spillet, og vi trenger derfor deres mening.

 

Er Conan verdt en ny titt?

Hva har blitt bedre/dårligere?

 

Skal vi vente et par måneder til?

 

På forhånd takk

 

Edit: Vi starter på lvl 1...

Endret av Shadow2007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har vært med helt siden Early Accsess, og har derfor sett alle forandringene som har blitt foretatt. Jeg var en av de heldige som ikke opplevde de store probleme, og har egentlig spilt nokså knirkefritt.

 

Men uansett, så har det vært en massiv forbedring siden den gang. De fleste bugs er forsvunnet, og spillet er vel det du kan kalle grovslipt for øyeblikket. Men du kan fortsatt svømme oppover fosser (som igjen ikke ødelegger noe av spillopplevelsen som noen kan påstå).

 

Content er det ingenting å klage på, nye quests er lagt til og en ny plass er lagt til. De massive forbedringene har egentlig kommet ETTER at Gaute Godager forlot Funcom, og Craig Morrison tok over. Her har vi en som setter spillerne i fokus, og videreutvikler det for oss og ikke for seg selv.

 

Her er noe av det som er blitt forbedret:

* Out of Memory bug er fjernet

* Skjermfrysene tok med seg sekken og forlot AoC

* FPS er forbedret

* Instance bugs er for det meste fjernet

* Ymirs Pass er en perle for øyet, og er verdt å kjøpe spillet alene for

 

Så om dere vurderer å starte igjen, så er det bare å kjøre på!

Dere vil ikke angre :)

Endret av canavasman
Lenke til kommentar

Høres meget morro ut. Håper virkelig at spillet biter meg denne gang ;)

 

Noen få tips til trengs:

Hvilken server er det lurt og starte på? Vil helst at det skal være litt folk, og en god community.

 

PvP eller PvE? Håper ikke det er mange lvl 80 som kjeder seg og banker oss små på PvP server? :dontgetit:

 

Er det bare og kjøre på med quest, eller bør man få med seg PvE content mens man lvl'er.

Husker godt jeg drev og rota noe forferdelig under Tortage... Skjønte ikke noe :hmm:

Lenke til kommentar

Spiller selv på Ymir, men det er vel ikke den mest folksomme serveren. Men morsomt er det likevel, og forhåpentligvis så begynner de som slutta etter ett par uker å tenke seg om igjen.

 

Men guildet jeg er i, er det masse aktive. Har rundt 30-35 online hver kveld, og raider 3-4 ganger i uken. Vi har det iallefall sinnsykt morsomt. Men vi har sluttet å ta inn folk da :)

 

Og når det gjelder PvE eller PvP, så handler det mest om hva dere selv synes er morsomst. Men det skal nevnes at det er vanskeligere å levle på en PvP server, pågrunn av low-level ganking rundt omkring :) Men det kan jeg ikke uttale meg så mye om siden min fokus ligger på PvE.

Det finnes også PvP soner på alle PvE-servere, slik at om du føler for å spille PvP en eller annen gang, har du muligheten til å melde deg på minigame eller dra til en av sonene for litt action!

 

Og det er bare å kjøre på med quest, du begynner ikke å merke at du mangler quest før du har nådd 74-75, og til den tid er det godt mulig at Common District er lagt til og du kan fullføre 1 - 80 uten noe særlig grinding.

 

Etterhvert så begynner dere vel å se dere etter raidmuligheter, og der er det en del foreløpig. Mange klager over lite content der også, men dere kommer ikke til å merke det før om en 2-3 måneder, og da er det sikkert nye raidinstanser som er implementert. :)

Lenke til kommentar

Kanskje spillet er i ferd med å få en ny vår da? Er vel flere som tenker på å aktivere kontoen sin igjen. Selv oppdaterte jeg spillet igår og var ikke langt unna å aktivere kontoen.

Når du skriver

* Instance bugs er for det meste fjernet

mener du da den bugen som gjorde at hele raid aldri kom seg inn i samme instance? Denne bugen var forferdelig ødeleggende for min del.

 

@Shadow2007,

Jeg ville ha vurdert PvP server har jeg vært deg. Nå som jeg spiller WAR endel er muligheten til å ta knekken på idioten som tok moben min kanskje det jeg savner mest med hele AoC. Og nå som criminal systemet er implementert vil jeg tro gankingen har roet seg litt (kan dog ikke bekrefte dette da jeg ikke har spilt på flere mnd).

Lenke til kommentar
PvP Notoriety System

The Notoriety system will be introduced in update. You can be flagged as a Criminal or Murderer depending on your actions in PvP.

Criminals and Murderers can trade with their guild NPCs, and with shady merchants and bankers.

Murderer Resurrection Points have been added, and are marked on the minimap. Murderers can only resurrect at these locations. Other players cannot see murderer resurrection points unless they are also murderers.

PvP XP is now split between all attacking groups and individuals, based on their relative damage.

Outlaw camps have been added in several adventure playfields and hubs, for use by Murderers

Outlaw camp vendors sell green and blue potions.

A player attacking another, who is of too low level to yield PvP XP to the attacker., will now be flagged as a criminal for a few minutes.

The cost for using shady teleporters is relative to the number of murderpoints the player has.

When you are in a playfield that is too high level for you, you will receive a debuff called Free Prey. While this debuff is on you, attackers are free to kill you without being penalized with criminal status or murder points.

All guards should attack murderers now.

Redeemer npcs in the Outlaw camps will give murderers quests which will enable them to reduce their murderpoints.

When awarding PvP xp to a group of players, the base XP is now calculated based on the highest level character in the group (similar to how PvE XP is calculated).

Guards can now use ranged weapons.

It should no longer be possible to engage in pvp on pvp servers inside raid instances.

No PvP xp reward will be given if a guard helped you kill someone.

The criminal buff will be reset to 5 minutes if you hit your target again while you have the buff.

All guards in Conall's Valley, Conarch Village, Old Tarantia, and Khemi will now attack players when appropriate.

If you are a Murderer you will have access to a Criminal chat channel.

Criminals will never get help from a guard (when attacked by players and NPCs).

Innocents will get help from guards when getting attacked (by players and NPCs).

 

 

Sakset fra patchnotes 29 oktober. Såvidt jeg har forstått er det vel enda noen små bugs med dette systemet? Men uansett så hjelper det vel endel mot ganking. Spillet trengte vel et slikt system. Det første jeg gjorde når jeg nådde 80 var jo tross alt å dra til Wildlands å leke "politi". Ganket jo over en lav sko. Aaaah.. Fun times :p

Lenke til kommentar

Low lvl ganking tror jeg nok de fleste lar være nå etter pvp patchen (og bra er det), så det vil nok ikke være like livsfarlig på en pvp server lenger. Dog, det er fortsatt action her og der, men nå i mer overkommelige former (altså at man kan slåss med folk rundt sin egen lvl).

 

Jeg vil også sterkt anbefale å starte på en pvp server (hvis du liker pvp selvsagt), siden man i min mening mister mye innhold ved å begrense seg til en pve server. Men men, så er nå jeg veldig glad i åpen pvp ute i verden også da. Instanserte pvp minigames blir fort kjedelig spør du meg. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Uansett så skal de jo merge serverene før jul (det som er planlagt) så det har jo egentlig ikke så mye å si om du velger en server som ikke er så altfor mye aktivitet i. Hvis du er ute etter PvP server så er vel de to mest populære Fury og Wildsoul. Spiller ikke på PvE server, så jeg vet ikke hvilken som er populær der. Aquilonia er vel den mest folksomme RP-PvP serveren.

 

Men som sagt, server merge er planlagt før jul. Så hvis du synes det er lite aktivitet, så vil det forandre seg når de merger serverne.

Lenke til kommentar
Uansett så skal de jo merge serverene før jul (det som er planlagt) så det har jo egentlig ikke så mye å si om du velger en server som ikke er så altfor mye aktivitet i. Hvis du er ute etter PvP server så er vel de to mest populære Fury og Wildsoul. Spiller ikke på PvE server, så jeg vet ikke hvilken som er populær der. Aquilonia er vel den mest folksomme RP-PvP serveren.

 

Men som sagt, server merge er planlagt før jul. Så hvis du synes det er lite aktivitet, så vil det forandre seg når de merger serverne.

Hvordan kommer dette til å gå for seg? Kommer de til å legge sammen to og to servere da eller?

Lenke til kommentar

vil anbefale Aqulonia-serveren, stadig vekk folk inne i chat'en som hevder det er den beste serveren, etter å ha prøvd på forkjellige.

På ingen måte noe trygg for ganking der heller, men ikke fullt så hardcore utsatt som på Fury, desverre har sjefsganke-guilden SCUM pause inntil videre, men de kommer tilbake når criminalsystemet er mer finpusset :)

Må ikke roleplaye, men så lenge man respekterer de som driver med det så går det bra.

Veldig levende og aktiv server, med stadig nye i Tortage, så befolkningen vokser stadig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Hvordan kommer dette til å gå for seg? Kommer de til å legge sammen to og to servere da eller?

 

Tja, noe slikt. De legger vel sammen de serverne som har lite aktivitet i, sammen med en litt populær server. Vet ikke helt hvordan det fungerer, men de "smelter" i hvert fall servere sammen slik at det blir mer aktivitet.

Lenke til kommentar
Hei.

Er Conan verdt en ny titt?

Hva har blitt bedre/dårligere?

 

Skal vi vente et par måneder til?

 

På forhånd takk

 

Jeg vil egentlig anbefale å vente ganske lenge, tror ikke et halvt år er nok heller. De har nylig fått en ny sjef for spillet som har lagt om kursen helt, de gjør helomvending på flere områder og store forandringer kommer. Dette betyr vanligvis også store problemer før det etterhvert fikses.

 

Tror det er fornuftig å vente til støvet har lagt seg når de slår sammen servere, og så vurdere å begynne da.

 

Selv skal jeg ta en ny kikk på spillet om 6-12 måneder.

Lenke til kommentar

Store forandringer? Som hva da? Mer innhold? Omg! Skulle da bare mangle...

 

Det er massevis av innhold i spillet slik det er for øyeblikket også. Spillet er stabilt og fint i forhold til hva det var tidligere, og så lenge man ikke er typen som raser til lvl 80 for så å grine og sutre over at spillet ikke vinner VM i uber endgame så vil man finne rimelig mange timer med fengende gameplay.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vell egentlig hvorfor det ikke fallt i smak første gangen?

 

Selv om mye har endret seg og stabiliteten har blit mye bedre. Er jo AoC i bunn og grunn samem spill som ved start. Så dersom det var måten soner og quest var byddg opp har det ikke endret seg. samme med kanpsystemet. (Det har endret seg noe, men har samme basis)

 

Dersom det var tekniske problemer så er det i allefall vært å se på det på nytt.

Endret av Stomperud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...