Gå til innhold

Liste med norske fotoblogger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min tanke med denne tråden, eller da første post var å ha en liste med gode norske kvalitets-fotoblogger. En del gode er i lista, men en del er ikke fult så bra. Jeg er redd at lista til slutt blir full av blogger som ikke interesserer folk. Jeg tenker det kan være lurt med noen regler for å komme opp på lista, jeg slenger dette ut som et forslag og venter med å innføre noe før jeg hører deres tanker.

Forslag til regler:

 

- Det må være en REN fotoblogg med en viss frekvens på nye poster

-For å komme på lista må bloggen ha eksistert i minst 4 mnd. (slik at de kan vise til godt arbeid)

- Minst 200 treff i uka (er dette en dum regel?) Screenshot fra statestikken legges ved.

 

Kom gjerne med forslag til regler!

 

Jeg gjør dette for at lista skal bli bra, ikke at det bare blir en lang liste med intetsigende blogger. At lista blir kjent for sitt utvalg av kvalitetsblogger! Jeg regner med at dere som har foreslått bloggen sin takler at den kanskje blir fjernet. Hvis dere blir veldig såra får dere bare jobbe med innholdet slik at dere kommer opp på lista igjen. Dere som har bloggen på lista, får dere mye trafikk fra denne tråden?

 

Kom gjerne med forslag til blogger som bør fjernes fra lista, så får vi resa ut det som ikke bør være der. Dere må gjerne si ifra om hvem dere liker spesielt godt, så kan jeg utheve de eller no.

 

 

-Bleklager hvis det er mye dårlig språk eller skrivefeil, er trøtt.

Endret av lurfelus
Lenke til kommentar
- Minst 200 treff i uka (er dette en dum regel?) Screenshot fra statestikken legges ved.

 

Jeg tror denne kan bli litt tricky. Om vi ser bort i fra teknikalitetene ved trafikkmåling; Vi har vel ikke tilgang til statistikk for alle bloggene? Eller tenker du bare på dem som har foreslått sin egen blogg?

 

Dere som har bloggen på lista, får dere mye trafikk fra denne tråden?

 

50-100 referrals i uka per blogg, ser det ut til. Vet ikke hvor mange unike det er snakk om.

 

Det henger nok sammen med at de fleste varianter av søk etter norske fotoblogger ender opp i nettop denne tråden ..

 

http://www.google.no/search?q=norske+fotoblogger

Endret av deviant
Lenke til kommentar

Photoblog: A photoblog (a.k.a. photolog or phlog) is a form of photo sharing and publishing in the format of a blog, but differentiated by the predominant use of and focus on photographs rather than text. (Wikipedia)

 

Fritt oversatt er en fotoblogg (eller flogg) en egen sjanger av weblogg (eller blogg), som innehar typiske elementer som omvendt kronologisk oppdeling, men skiller seg å være sentrert rundt bilder i stedet for tekst.

 

Porteføljer, gallerier og fotorelaterte blogger tilhører andre sjangere.

 

For eksempler, se fotobloggene som allerede er listet i denne tråden eller besøk de internasjonale listene på http://photos.vfxy.com/ eller http://coolphotoblogs.com/

Endret av deviant
Lenke til kommentar
min fotoblogg:

 

www.dieter.no

 

Er ikke heeeelt fotoblogg dette vel?

 

--

 

Godt initiativ dette! Ser at bloggen min allered er kommet med og greier :new_woot:

 

Nei ikke heeeelt, litt webdesign og musikk også men mye foto.... Har oppdatert og begynt å blogge om foto nå, så da går den vel inn på lista håper jeg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...