Gå til innhold

Netbook med XP til excel og access - hilfe


mortlar

Anbefalte innlegg

Skal bytte jobb-pc nå. Har en sliten og dårlig Dell, men trenger egentlig ikke noe bra, bare noe som er lite. Trenger litt hjelp siden jeg ikke får oversikt i netbook-jungelen

 

Hvilken netbook gir mest for pengene med disse kravene?

1: Skjerm på 9-10" (ca)

2: Prislapp inkl XP max 4000 (men helst 2-3)

3: HDD må være stor nok til XP + 2GB eller mer (gjerne mer, men skal bare brukes til kontorarbeid.)

4: Rask nok til å kjøre access-databaser (kunderegister på ca 500-1000 pers) og excel

5: Bluetooth er ønskelig, men ikke fullstendig nødvendig

 

 

Vektige argumenter taes imot med takk. Evt argumenter for hvorfor netbook ikke egner seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer litt ann påom du liker utsene på ASUS sin eller MSI sin bedre, men Wind har iværtfall bedre (større) tastatur, den kan overklokkes til 2Ghz når du bruker AC adapter og du kan skru av nesten alle funksjoner så batteriet varer lenger.

Om man for tak i flere batterier i norge vet jeg ikke, men er flere i USA og Kina som selger med gratis frakt, både 6cell og 9cell, alle norske butikker som selger den selger med norsk tastatur.

 

Den første utgaven hadde 80gb, men nå tror jeg det for det mete går med 120gb, men er ikke helt sikker.

 

Har bluetooth, webcamera på 1.3Mpx, microphone osv.

Lenke til kommentar

I klassen for 10,2" skjermer er det Asus Eee 1000H som er desidert best.

 

Men, har noen sentrale spørsmal som må besvares før jeg faktisk kan anbefale den.

 

1. Hvor skal den brukes.

2. Har du jobbet med programmene du ønsker å kjøre på en så liten skjerm før?

3. Hvor stor rolle spiller vekt?

4. Kommer maskinen kun til å bli brukt til kontorarbeid?

Lenke til kommentar

Mange gode svar så langt.

 

HCG93:

1. Den skal taes med over alt. Bruker den mye på toget/trikken og selvfølgelig med hjemmekontor. Jeg håper jeg tar meg bryet med å koble til større skjerm så ofte som mulig, men tror ikke helt på det.

2. Aldri prøvd programmene på en så liten skjerm før. Regner med at det blir no skikkelig dritt, men jeg skal nok få det til. Mobilitet går nok forran.

3. Vekt har litt å si, men ikke så ufattelig mye. 500g fra eller til betyr ikke så mye.

4. Kun outlook, word, excel, access og firefox som skal brukes. Kanskje illustrator til små bildefiler en skjelden gang, men da har jeg god tid og bryr meg ikke om ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...