Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nyere spill henger seg etter bytte av hardware


Anbefalte innlegg

Har nylig byttet litt deler i pcen, specs står i signatur. Startet opp NFS Undercover for å teste hva pcen var god for, og etter ca 5 sekunders spilling fryser bildet seg og høyttalerene står bare og hyler. Prøvde et par ganger til og akkurrat det samme skjer om og om igjen :cry:

Litt irritert begynte jeg og installere Far Cry 2 og etter 3-4 minutter spilling skjer eksakt det samme. Har prøvd litt eldre spill som Company Of Heroes, og det funker helt fint.

 

Hvis noen har noen tips hadde det vært gull verdt :)

Endret av Petter (chaos)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Idioter. Selvfølgelig er det ingen ting som heter for mye minne når det gjelder disse små kvantum. Mitt poeng var at mitt hovedkort og mitt minne tydeligvis ikke var stabilt, selv etter endring i Bios og oppdatering av bios. Det eneste som så langt har fungert er å ta vekk litt minne for stabilitetens skyld, og banne på Gigabyte som har null kundeservice.

Lenke til kommentar

Oppdatert bios hjalp heller ikke... Prøvd forskjellige minne-slotter også uten hell.

Har hatt en stund med bare den ene brikken i og pcen funker strålende egentlig.

Har akkurrat byttet om brikkene, men det ser fortsatt ut som om pcen er stabil.

Kan dette tyde på at det er feil på hovedkortet?

Endret av Petter (chaos)
Lenke til kommentar

Prøv memtest på en og en brikke, om du får error på en av de så er settet ødelagt, om du ikke får error, men bare error når du kjører brikkene sammen, samt at du gir brikkene rett spenning, og har montert dem rett tipper jeg at det er et problem med hovedkortet.

 

Kanskje søke retur på det.

 

Kan også være noe så enkelt som et problem med en USB enhet eller en kabel, men den eneste måten å finne ut av dette er ved feilsøking.

 

Ved f.eks å teste hovedkortet i en annen maskin, prøve med en annen strømforsyning osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...