Gå til innhold

Nye PC deler


Anbefalte innlegg

Hei gutter og jenter.

 

Jeg har etter litt grubling og tenking funnet ut at jeg skal upgrade min datakjede pc fra 06

med følgene speccz:

 

GPU: 6800GT pci-e 16

CPU: AMD Athlon 64 dual core 4400+ 2.2 ghz

PSU: 300 Watt dritt

RAM: 2 gig

Hovedkort: noe random,

 

om til noe mer pro. pga at jeg sliter en del på nye spill. I og med at jeg ikke er oppdatert på pc fronten kunne jeg tenke meg og få litt hjelp fra dere erfarne og flinke pc folk. Har en ca 3k kroner og sløse bort på dette og vil helst få byttet ut GPUen og CPUen.

Og om dere kunne se noe som trenger en update just tel me=D, spiller for det meste WoW, CS, Cod4, Crysis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjører du vista eller xp? socket AM2 eller 939?

skal du oppgradere nå så anbefaler jeg sterkt å anskaffe deg en ny strømforsyning i tilegg, her er oppsettet jeg vil anbefale deg hvertfall:

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=47940.

 

den er litt i overkant av 3k, men det er så nærme jeg fikk den, det er socket AM2 du har ikke sant? hvis du har socket 939 så blir valget mye vanskligere i grunn, da blir det nok bare et nytt skjermkort og strømforsyning, siden 939 ikke har støtte for DDR2 så får jeg omtrent ikke laga noe fett stash til deg for 3k...men håper du ligger på AM2 da blir saken mye enklere :)

Lenke til kommentar

Med mindre du skal bygge på samme plattform og kun oppgrqadere noe.

 

 

 

Noe som ikke stemmer her.

3000kr i samme settning som cod4 og crysis.

 

Har du skjerm fra før? Hvilken oppløsning kan du sette denne i max?

 

Det bllligste "gode" du kan få idag blir vel

CPU

Intel Core 2 Duo E8400

 

Hovedkort

Alt fra

GA-EP35-DS3R (rev. 2.1) til disse

Må kunne ta Core™ 2 multi-core og Intel 45nm prosessorer.

 

Skjermkort

4850 eller høyere modell

8800GT eller høyere modell

 

PSU

En 500W+er som ikke er q-tec.

 

Minne, her er det snakk om 150-200kr pr GB

Da er man oppe i 3500-4000 , dette er billigste av det gode.

Spare noen uker til så du har 5-6 tusen så hadde det blitt mye kraftigere.

Endret av War
Lenke til kommentar

Her er de spillene du nevner i 1600x1200 oppløsning.

Du får ikke så høye resultater på 939 plattformen med den strømmforskyningen.

 

Frames per second

 

Under 30 FPS dårlig

 

30-40 FPS spillbart

 

40-60 FPS anbefales

 

60+ FPS Beste

 

 

Du vil egentlig ikke ha noe under 40 fra den listen ( og det med mine hardwareforslag fra min øvrige post og ikke nåværende plattform)

 

(Hva deler den nye pcen din foressten?)

imageview.php.png

Endret av War
Lenke til kommentar
Med mindre du skal bygge på samme plattform og kun oppgrqadere noe.

 

 

 

Noe som ikke stemmer her.

3000kr i samme settning som cod4 og crysis.

 

Har du skjerm fra før? Hvilken oppløsning kan du sette denne i max?

 

Det bllligste "gode" du kan få idag blir vel

CPU

Intel Core 2 Duo E8400

 

Hovedkort

Alt fra

GA-EP35-DS3R (rev. 2.1) til disse

Må kunne ta Core™ 2 multi-core og Intel 45nm prosessorer.

 

Skjermkort

4850 eller høyere modell

8800GT eller høyere modell

 

PSU

En 500W+er som ikke er q-tec.

 

Minne, her er det snakk om 150-200kr pr GB

Da er man oppe i 3500-4000 , dette er billigste av det gode.

Spare noen uker til så du har 5-6 tusen så hadde det blitt mye kraftigere.

 

Har xp så 2 gig burde vel holde.

De her delene du linka til så fine ut for meg:P, men henger de sammen? er det bare å smette dem på hovedkortet og profit?(sockets etc u know)

 

Men blir dette her bare noen dritt pc? eller kan jeg ta nye spill som kommer utover vinteren og sånt?

 

EDIT: kan ta 1280x1024 eller noe på max

Endret av UffTopic
Lenke til kommentar

hvis det er 939 så spar og bytt ut hele sulamitten, ikke noe å spare på hvis du har planer om å spille crysis og COD4 mye :p

 

og hvis du skal ha ny platform så for all del velg socket LGA775 med en heftig intel core 2 duo CPU som War nevnte.

hvis du vil tenke fremditd tenk stor strømforsyning 850w og oppover, den varer lenge, med mindre skjermkortene som kommer blir mye værre enn 4870x2 da :p men du som ikke skal ha de som er mest high-end trenger ikke mer enn 650-700w tror jeg.

 

det finnes billigere strømforsyninger, men det som er minuset med det er at da må du kanskje bytte ut den fortere enn hvis du kjøper en som er heftig, jo mer margin du har jo lengre levetid vil også strømforsyningen du har ha 25% margin fra maksimal effektforbruk på din pc til maks kapasitet på strømforsyningen er å anbefale. eks :

 

PSU maks kapasitet: 850

din maskin på maks load :637,8

da har du akkurat 25% margin som er helmaks, nå er det klart at 850w er nok ikke noe du trenger som ikke skal ha det heftigste da, men det var et eksempel bare :)

 

Har xp så 2 gig burde vel holde.

De her delene du linka til så fine ut for meg:P, men henger de sammen? er det bare å smette dem på hovedkortet og profit?(sockets etc u know)

 

Men blir dette her bare noen dritt pc? eller kan jeg ta nye spill som kommer utover vinteren og sånt?

 

EDIT: kan ta 1280x1024 eller noe på max

 

vel driten er at 939 benytter seg av vanlig DDR ram og ikke DDR2 som AM2 og LGA775 krever, de har ikke samme socket, så de kan ikke brukes om hverandre, så den må du bytte ut, men 2-3gb med ram er ikke akkurat dyrt, du kan til og med få 4gb med veldig gode timings, frekvens og ytelse for under tusenlappen :)

 

og den pcen war satte sammen er ikke drit, den kan du spille lenge med, tro meg, ikke high-end, men midt i mellom og det holder i massevis :)

Endret av Karnesh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...