Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Det ene beinet lenger enn det andre?


HaterDiskus

Anbefalte innlegg

For en stund siden så fikk jeg så utrolig vondt i ankelen, og lurte på om det kanskje kunne være en eller annen form for belastningsskade (laget en tråd om det her på forumet). Nå begynner det å bli bra, med nå er det hoften som er vondt. Det som bekymrer meg er at det er på samme side. Kan det være en mulighet for at det ene beinet er litt lenger enn det andre? Måler de dette på legekontoret? Og er det isåfall noe å få gjort noe med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig.

 

Jeg vet ikke alderen din, men jeg hadde dette i 13-14 års alderen. Hos meg slo det ut gjennom slatters under kneet hvis du kjenner til det (hvis ikke kan du søke på det).

 

Jeg ble fortalt av lege at ene foten min var litt lengre enn den andre. Husker ikke hvor mye nå, men i området 0,5 til 1,5 cm mener jeg det var.

 

 

EDIT:

Tilleggspm: Er dette i forbindelse med trening? Har du gode sko du løper i?

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Et par ting som dukker opp:

 

Jeg hadde en gang en bekkenforskyvning i ca 17-19 års alderen (jupp, gutter har bekken:-).

 

Jeg fikk det da jeg sparket en ball så lå oppå netttaket på et håndballmålgjennom en noe akrobatisk brasselignende øvelse. Ihvertfall kjente jeg da at det skjedde noe, men det gjorde ikke vondt.

 

En uke senere begynte jeg å få vondt nedre del av ryggen, men ikke hemmende.

Så, etter en stund, begynte kneet mitt å skrangle og jeg begynte å halte.

Deretetr ble ryggen enda verre og det var ubehagelig å ligge mykt, måtte legge meg på gulvet om jeg skulle hvile.

 

En tur til kiropraktor som stilte diagnose og knakk litt på rygg og kne løste hele problemet i løpet av en uke og jeg var fin som en fisk igjen.

Det var bekkenet som endret gangmønsteret mitt som gjorde at kneet begynte å trøble seg. Dette førte til halting som igjen forverret ryggen.

 

Poenegt er at en kiropraktor kan muligens komme med noen forslag. Jeg har vært til kiropraktor flere ganger og noen ganger finner de problemet og løser det svært efefktiv, andre ganger ikke.

 

Lege er selvsagt også et naturlig valg, men i min erfaring sier de enten "ta det rolig en stund" eller sender deg videre til en fysioter. el.

 

 

Ellers så har jo slike butikker som løplabbet tredemøller hvor de ser på løpsstilen din og anbefaler sko dersom du er hard på joggingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...