Gå til innhold

Noen som har en invite til BlueBear Kodiak betaen?


Vo0do0

Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenke meg å teste ut BlueBear sin Kodiak programvare for linux... Det er vel ikke noen her som tilfeldigvis har en invite til betaen?

 

Kjører linux på arbeidsdesktopen og laptopen, og så vidt jeg kan se finnes det ingen gode verktøy for å abministrere ESX/ESXi/Virtual Center servere i linux.

Dersom noen vet om noen gode måter å gjøre dette på uten å måtte kjøre opp en VM lokalt, ville det være flott!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kodiak er foreløpig best til å administrere single-servere.

 

For administrasjon fra linux kan du gjøre en god del fra web-interfacet til VC. For remote console til virtuelle maskiner kan du bruke vmware-vmrc fra VMware Server 2.0.

 

Hvis du sender meg epostadressen din så kan jeg få ordnet slik at du vil få tilsendt en nøkkel.

 

Lars

Lenke til kommentar

Hjertelig takk!

Maskinene kjører for tiden ESXi, så noe webgrensesnitt eksisterer ikke. :)

Venter på lisens for VC, så for tiden har jeg ikke behov for noe annet enn single-host administrasjon. Jeg setter nok opp en dedikert maskin for VC klienten og rdp'er til den når den tiden kommer.

 

 

Kodiak er foreløpig best til å administrere single-servere.

 

For administrasjon fra linux kan du gjøre en god del fra web-interfacet til VC. For remote console til virtuelle maskiner kan du bruke vmware-vmrc fra VMware Server 2.0.

 

Hvis du sender meg epostadressen din så kan jeg få ordnet slik at du vil få tilsendt en nøkkel.

 

Lars

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

OK, så dette blir en stor bump, men dersom noen er interessert, har jeg et par invitasjoner å gi bort.

 

--

 

Jeg har nettopp tatt i bruk kodiak. Flott overblikk og informasjon om ESX-serveren og de virtuelle maskinene. Men, jeg finner ikke ut hvordan jeg åpner en console mot de virtuelle maskinene. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...