Gå til innhold

Den ene Brystmuskelen endel større enn den andre!


Tollingen

Anbefalte innlegg

Hey, har selv trent i over et år no, men intensivt med 2split program og kosthold de siste 4-5mnd. E venstrehendt, og det meste skjer egentlig med venstre sia, som idrett (fotball-basket), og skolearbeid osv, så e litt sterker på den sia. Egentlig så e det grei symmetri over hele kroppen da, med unntak av at triceps og biceps på høyre e bittelitt svaker, men sjer nesten itj forskjell. Når man kjem te brystet bynne vi å snakk tho, der venstre e merkbart endel større enn høyre, å bynne no å bli rimelig dritt lei forskjellen. Vetta faen om det e genetisk eller bare æ som har trent feil, men hver gang æ træne benk, kjenne æ det tar skikkelig på høyre sia å, fordi mene å gjør det rett og symmetrisk, men kanskje nån har nå idea?... har bynt å ta bare enbryst-øvelsa no da, på apparata, for å få litt boost, men går sykt tregt ass..

 

Program: dag1: Bryst, skuldre, triceps..

Bryst: Benkpress: 1sett: 5-6reps: 75kg 2-5sett: 8-10reps: 70kg

Flyes: 8x2: 2x16kg manualer

Skråbenk: 3x8: 2x22kg manualer

 

vekt: 72kg

høyde: rundt 1,77(78) høy

 

Takk for all tilbakemelding ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dropp apparater og tren heller med hantler. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men symmetrien er neppe noe å bry seg om, i og med at litt asymmetri er helt normalt. De aller fleste, inkludert meg, har en eller flere muskler som er større på den ene siden enn den andre. Forskjellen er mindre enn du tror ;)

E 19 år, bli 20 i februar heh, så du mene æ bare ska fortsett som æ pleie å la det jevn sæ ut etterhvert? (uten apparata)?

Lenke til kommentar
Dropp apparater og tren heller med hantler. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men symmetrien er neppe noe å bry seg om, i og med at litt asymmetri er helt normalt. De aller fleste, inkludert meg, har en eller flere muskler som er større på den ene siden enn den andre. Forskjellen er mindre enn du tror ;)

E 19 år, bli 20 i februar heh, så du mene æ bare ska fortsett som æ pleie å la det jevn sæ ut etterhvert? (uten apparata)?

Vel, jeg vet jo ikke hvor stor forskjell det er, men hvis du bare bruker hantler på brystøvelsene skal forskjellen utjevne seg etterhvert. Pec-deck og brystpress garanterer jo ikke at du bruker hver side like mye.

Lenke til kommentar
Jeg styrer unna så og si alle apperater der stangen du holder i er sveiset fast i et stykke, som resulterer i at jeg bruker den muskelen som er sterkest, ubevisst. Kabelroing og andre apperater der stangen er leddet på midten vil sentrere seg automatisk, og er derfor ingen problem.

ok, trur æ bare tar tia te hjelp, og fortsette med benken, flyes, og skråbenk som normalt, og heller kanskje kjør litt apparata bare på den ene sia.. har blitt tipsa litt om det på 3t i tillegg te det vanlige programmet, så får vi vel bare sje... e nok ingen rask og effektiv måte å få jevna det ut uansett, så får no bare tren vanlig og rett på begge sia, å heller kanskje gå ned litt i vekt på hantler?.. men seriøst bynne å bli heftig lei herre no, skjønne at man har forskjella, e jo naturlig, men må da gå an å få tilnærma like brystmuskla væl, sjer så my bedre ut hehe ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...