Gå til innhold

[LOTRO]Lord of the rings online opdateringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei.

Fikk Lord of the rings online: Gold edition i posten her om dagen.

Er det noen som skjønner noe av det systeme som Codemaster bruker til Lotro?

De kaller opdateringene sine for forskjelige Books , 11 - 14 tror jeg det er nå.

Jeg skjønner ikke en pøck jeg. Det står på skjermen at jeg har v 1.08 og at 2.02 er tilgjengelig. Men jeg aner jo ikke vilken book jeg skal laste ned , prøvde bare ta continue så det skulle opdatere seg selv. Men det funket en stund så fikke jeg ( http-403 forbidden )

Må si jeg er helt sjokkert over hvor dårlig dette systemet er lagt opp. Ikke går det an å laste ned oppdateringene direkte fra Codemasters heller.

Kan noen være så snille å hjelpe meg litt med den driten her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg helt sikker, men det er visstnok sånn historien er bygd opp, eller noe. I LotrO Går historien vidre samtig som du spiller, så bok 1 er før The Fellowship er stiftet, mens i de siste bøkene er de godt i gang på reisen.

Jeg anbefaler deg å ta en titt på forumets LotrO-del, her kan du sikkert få bedre hjelp.

Skrevet

Det er da bare å trykke videre i stede for å laste ned oppdateringene "manuelt", da lastes det opp automatisk.

Advarsel: Vær klar at det kommer til å ta LANG tid. Det er kommet mange oppdateringer siden retail version.

Skrevet

Ja så jeg bør oppdatere direkte fra "launchern" ?

Så at det kan ta tid ja, den sto i 3 timer og da hadde den ikke gjort 1% engang:(

Men har dere noen ideer om hva feilmeldinge http - 403 forbidden kommer av når den oppdaterer? Er det spillet bra egentlig eller har jeg kastet bort 200kr og kansje mange mange timer med oppdateringer.

Skrevet (endret)

Books i LOTR er utvidelser til spillet, og de inneholder alltid neste del av den episke historien som blir omtalt som Book 1, Book 2, Book 3 etc. I tillegg kan oppdateringene inneholder nye områder, eller endringer i eksisterende områder. I tillegg kommer typisk patch innhold med feilrettinger.

Enig i at det kan virke rotete/vanskelig å finne frem. Det positive er jo at det er snakk om gratis oppdateringer:-)

Jeg vil tro du har tre muligheter her:

1: La klienten laste ned oppdateringene (ser du har opplevd feil her). I tillegg tror jeg ikke siste oppdatering er lagt ut for automatisk download ennå.

2: Last ned hele spillet her: http://community.lotro-europe.com/full_client.php. Oppdatert til Book 13, og last ned senere oppdatering manuelt.

3: Ser også ut til at det finnes en nedlastning som gir deg hele spillet opp til Book 14, men det er litt rotete beskrevet synes jeg. Filene finner du her: http://community.lotro-europe.com/newspage.php?id=2351

4: Last ned den hver enkelt book patch for seg selv, og installere i korrekt rekkefølge. Nødvendige filer finner du her: http://community.lotro-europe.com/standalone_patches.php.

I tillegg ble Mines of Moria (ekspansjonspakke) lansert i dag, og det fører igjen til et par ekstra filer som må lastes ned. Disse finner du nederst på denne siden: http://community.lotro-europe.com/newspage.php?id=2351

Dersom du ikke har ekspansjonspakken må du laste ned begge filene som ligger der. Har du ekspansjonspakken installerer fra DVD (etter å ha oppdatert spillet), og deretter installerer du siste filen du finner på overnevnte side (Mines of Moria Standalone Patch - Part 2 of 2).

Ekspansjonspakken (serial) kan forøvrig kjøpes online her: http://community.codemasters.com/forum/sho...ad.php?t=319653

Endret av znabel
Skrevet (endret)

Jeg har bare trykket meg videre hele tiden uten å laste ned 2.02 og har aldri hatt problemer. Aldri lastet ned noen patcher eksternt heller. Ser ikke helt vitsen når innloggingsprogrammet fikser biffen selv. Slik jeg har forstått det laster den ned alt du trenger uansett, du får ikke logget på før du har alle oppdateringene som trengs.

Jeg vet at serverne gikk ned i går kveld 23.00 norsk tid, men vet ikke når de skulle/skal komme opp igjen. Dette er nok sikkert grunnen til at du får forbidden og ikke forbindelse. Grunnen til dette er, som allerede nevnt, at Mines of Moria har release idag.

LotRO er et knall spill, synes jeg. Store oppdateringer vil du alltid oppleve i MMORPGs som er mer enn noen dager/måneder gammelt. Sett på oppdatering over natta og når du våkner neste dag er alt lastet ned. Det gjorde jeg, og har kost meg med spillet siden den gang :)

Endret av Ninjahamster
Skrevet (endret)

Takker for al hjelpen folkens , tror jeg laster ned alle opdateringene (books) manuelt.

Hvem server er det jeg bør velge da når jeg først har kommet inn? Har fått følelsen av at LOTRO ligger på dødsleie. Så da kan det være greit å vertfal være på en av serverne som faktisk er befolket.

Jo en ting till. Må ja jeg ha mines of moria greine?

Endret av Henr-eve
Skrevet

Jeg spiller selv på Laurelin, og der er det godt med spillere. Regner med at dagens release gjør at den del gamle spillere logger på igjen. Ser også fra en annen tråd her at det er ganske mange Nordmenn der.

Totalt antall spillere er vanskelig å si da det ikke blir utgitt noen offiselle tall. Jeg har lest at de hadde rundt 200 000 aktive spillere ved utgangen av 2007, og at dette har økt frem til nå. Uansett informasjon man må ta med en svær klype (sekk) med salt.

Om du trenger Moria eller ikke er vanskelig å svare på. Kort fortalt gir Moria deg muligheten til å gå fra level 50 til 60, og det gir deg også en del nye områder (Moria).

Alle nye områder/innhold i Moria er beregnet på level (ca altså) 48 til 60, og det er jo ikke noe du trenger å bekymre deg særlig for i begynnelsen. Du trenger altså ikke Moria før du når ganske høy level i spillet, og det kan jo (ut i fra måten du velger å spille på) ta alt fra kort til veldig lang tid.

Hvis du finner at du liker spillet vil nok Moria bli en nødvenighet etterhvert regner jeg med.

Skrevet

Hvilken server du skal spille på avhenger litt av spillestilen din, Laurelin er en roleplay server, dvs at de som spiller der er (ofte) interessert i å rollespille characteren sin til tider. Det er også litt ekstra regler som følger med denne serveren, slik som navnet på characteren. Du må har velge et navn som passer inn i verdenen. Navnet "IKillYou" passer ikke som et navn, ei heller "Legolais" da dette minner for mye om kjente personer i verdenen.

Hvis du ikke er interessert i å drive med rollespill, så vil jeg heller annbefale noen av di andre engelske serverene (De som har EN i parrantes på servernavnet). Av disse så er vel alle enige om at Snowbourn er den som det er mest folk på, med Laurelin og Eldar på en ganske lik andreplass.

Jeg vil ikke si at Lotro er et døende spill, men at det kommer i skyggen for andre store spill slik som WoW, er det ingen tvil om..

Det jeg liker med dette spillet, er at de fleste som spiller er voksne personer (dvs over 18 år) og dermed så slipper en stort sett mye av klagingen som jeg har opplevd på andre spill. Det er heller ikke så veldig fokusert på å få alt det beste først, og alle kan delta på alt så lenge de har noen timer å sette av. Du er ikke avhengig av å ha det beste utstyret for å komme videre i spillet (jeg frykter at dette endrer seg litt nå når mines of moria kommer ut, men det vil først være av betydning når du kommer til lvl 60 og å gjøre siste bossen der).

Fordelen av å kjøpe utvidelsen er som nevnt at du kan levle opp til level 60, men også at du da kan spille to nye klasser, "Rune keeper" og "Warden". Du vil mest sannsynlig se veldig mange av disse fremover i starting sonene..

Spillet er vel verdt et forsøk, og jeg tror det vil være oppe veldig lenge enda.

Skrevet
Fordelen av å kjøpe utvidelsen er som nevnt at du kan levle opp til level 60, men også at du da kan spille to nye klasser, "Rune keeper" og "Warden". Du vil mest sannsynlig se veldig mange av disse fremover i starting sonene..

Stemmer det:) I tillegg vil du også få to ekstra character slots med Moria om jeg ikke husker feil.

Skrevet

Test spillet først en måneds tid før du går til innkjøp av MoM :)

At det er et døende spill tviler jeg på. I alle fall på Laurelin hvor jeg spiller. Koser meg, slipper å "sloss" om dyr/materialer/fiender og får rimelig lett en gruppe/ledsager hvis det trengs for å løse et oppdrag. Det er ikke så alt for mange servere, så jeg vil nok tro det er greit med spillere på de som er. Uansett: ikke les for mye rundt om akkurat dette, prøv spillet selv og gjør deg opp din egen mening :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...