Gå til innhold

Røverkjøp på Steam (PC)


Anbefalte innlegg

Det er ikke MVA på digital nedlasting.

Source? :o Isåfall tjener Valve fett på steam. CoD5 koster MER på steam enn i butikken.

Har ingen konkret kilde sånn på stående fot, men i utgangspunktet regnes nedlasting av digital programvare som kjøp av en tjeneste. Har du sett MVA spesifisert på regningen fra Steam, forresten?

 

Edit; fant noe her.. http://www.toll.no/templates_TAD/CircularL...;epslanguage=NO

 

 

Innførsel av programvare til EDB.

I Ot.prp. nr. 2 (2000-2001) side 189 uttales at det utvidede tjenestebegrep i merverdiavgiftsloven § 2 innebærer at ”produkter som omsettes digitalt, for eksempel omsetning av programvare over Internett, anses som omsetning av en tjeneste”.

 

Det vises også til uttalelsene om dette på side 49 i ovennevnte proposisjon. Tidligere har tollvesenet krevd opp merverdiavgift ved innførsel av standard programvare over nett eller linje til Norge. Det vises bl.a. til brev herfra til tolldistriktssjefene av 22. mars 1996. Siden ”digital” innførsel av programvare til EDB ikke lenger skal regnes som vare i relasjon til merverdiavgiftsloven § 62, skal det ikke lenger oppkreves merverdiavgift ved innførselen.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du trenger ikke kjøpe Valve Complete Pack for å gi bort julegaver. Alle spill på Steam (også spill som er laget av andre enn VALVe) kan kjøpes som gaver og Steam introduserte handlekurv for ikke så lenge siden også.

 

Ja spill kan ofte være billigere i butikk så kjøp gjerne i butikk om du kan. Spiller ingen rolle det. Valve sine spill registrerer seg med Steam uansett hvor du har kjøpt det.

 

Poenget mitt var at du får "gratis" gaver... Ettersom verdien av pakken er 240$ og du betaler kun 99$. Du kan jo beholde portal, tf2 og l4d, og gi bort resten "gratis".

 

Ga nettopp bort L4D til en venn av meg :p

 

Kan du kjøpe pakken og gi bort spillene du allereda har? I så fall er det genialt! Julegaver til deg selv og andre!

Lenke til kommentar

Det er denne forskriften som definerer avgiftsplikt på tjenester.

 

Slik jeg leser den så er det ikke norsk avgiftsplikt på disse produktene, men jeg regner med at Valve må betale VAT til landet de holder til i.

 

Hadde du kjøpt et fysisk eksemplar av spillet så hadde Valve kunne motregnet norsk MVA mot sin egen VAT og MVA hadde blitt betalt til Norge.

 

Det er mulig jeg tar feil, men det er nå slik jeg leser forskriften.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...