Gå til innhold

Hvordan er service på Thinkpad?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min to år gamle IBM Thinkpad R60 fikk for et par dager siden en vertikal gul strek midt på skjemen - tydeligvis en kobling som døde. Blir vel pent nødt til å levere den inn på service. Men siden jeg er ganske avhengig av maskinen i det daglige lurer jeg på om noen har noe erfaring med hvor lang tid det tar?

 

Og hvem tar seg egentlig av service på Thinkpader nå, har IBM noe med det å gjøre, eller er det bare Lenovo? Da jeg kjøpte maskina sa de at jeg kunne levere den på IBM-hovedkontoret (som er behagelig nære), men aner ikke om det fortsatt er mulig?

 

Feilen oppstod helt plutselig mens jeg satt og jobba, så etter min mening er dette noe de burde reparere uten kostnader. Noen som har måttet krangle med dem om sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring Ementor.

De har service på disse maskinene. Dersom IBM har skjermen på lager blir den fikset i løpet av en dag. Hvis du feilmelder den først, så kan du få en tlf når delen har ankommet ementor, også levere den inn.. Så vil de skifte den ganske raskt.

Skrevet
Nice. Hvor leverte du den da? Ser at du også kjøpte på GS og bor nære IBM-bygget..

Leverte den hos IBM ja.

Når harddisken tok kvelden fikk jeg ny i posten dagen etter.

Skrevet

Ring/kontakt Lenovo. De holder til på Mastemyr, som IBM også gjør.

 

Utfordringen som kan dukke opp er at R-serien som standard har 1 års garanti, og Lenovo kan nekte deg garantireparasjon. Da må du henvende det til ditt utsalgssted, dersom det dreier seg om et forbrukerkjøp, og forespørre reklamasjon på produktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...