elasticeye Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Skal ta en del bilder av dansere innendørs, og trenger derfor et godt innendørs objektiv. Har Nikon D90 med 18-105mm F3.5-5.6. Har sett litt på "Nikon AF 50mm f/1.8D" til rundt 900 kr. Hvor langt unna må jeg stå for å få med et par som danser med dette? Det er mye rask bevegelse så jeg må nok ha en kort lukkertid.
nbmofo Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 (endret) På 5 meter får du vel lengden på folka på høykant. Ser for meg at bilder med veldig kort lukkertid kan være vanskelig i et, mest sannsynlig, mørkt danselokale. Mulig må til med blits? den 50mm er jo ikke veldig dyr, så er jo verdt å prøve. Endret 16. november 2008 av nbmofo
onslow123 Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 (endret) Skal ta en del bilder av dansere innendørs, og trenger derfor et godt innendørs objektiv. Har Nikon D90 med 18-105mm F3.5-5.6. Har sett litt på "Nikon AF 50mm f/1.8D" til rundt 900 kr. Hvor langt unna må jeg stå for å få med et par som danser med dette? Det er mye rask bevegelse så jeg må nok ha en kort lukkertid. Prøv deg frem med objektivet du har. Test ut hvilken brennvidde du bruker på favorittdistansen din. Eller still objektivet inn på brennvidde tilsvarende aktuelle objektiver som 28, 30, 35, 60 og 85, så ser du hvilken brennvidde som er grei å jobbe med. edit: en bblitz er kanskje greia for deg. Kjøp en som kan bonces i taket. Endret 16. november 2008 av onslow123
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå