Gå til innhold

Gjenoppretting av Vista - Gikk IKKE ved vanlig recoveryprosedyre


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har et veldig kjedelig problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med. (Acer TravelMate 5510, AMD prosessor, Vista 32 bit)

Ved en helt vanlig restart, tror muligens det var i forbindelse med Live Update hos Windows, så ville ikke Vista starte opp igjen etterpå. Jeg kom da rett inn på oppstartsverktøyet som søkte etter feil. Etter noen forsøk så gjenoppretta jeg maskina til en annen dato. Maskina fungerte da helt fint og uten problemer til neste gang jeg skrudda av og på maskina, da var det samme greia på ny, det som imidlertid er problemet nå er at den ikke finner noen tidligere "snapshots" av systemet, så jeg får altså ikke skrudd den tilbake til en dato da den funka. Når jeg går inn på Complete SystemRecovery inne på oppstartsverktøyet, så finner den heller ikke noen backup (Jeg tok backup for et år siden som ligger på harddisken et sted, så jeg veit at det må være noe feil).

Det neste jeg forsøkte da var å trykke ALT F10 ved oppstart, da kommer jeg inn på Acer's recoverymeny, der er det brukergjenoppretting, og komplettgjenoppretting som er valgmulighetene. "Yes" tenkte jeg og klikka på begge to, der blir jeg bedt om et passord som jeg lagde da jeg tok backup, problemet der er at den nekter å godta passordet, selv om jeg er 100 % sikker på at jeg skriver riktig passord. Fikk ikke med Vista på cd da jeg kjøpte maskina, det var allerede installert. Hva gjør jeg? Når jeg prøver å starte maskina på vanlig måte nå, så kommer det en blåskjerm og maskina skrur seg av. Tror imidlertid ikke at det er noe feil med noe hardware siden maskina har funka perfekt hele tiden, også når jeg fikk til en vellykka gjenoppretting den første gangen. Hjelp tas imot med stort takk!

Endret av _JustinTime
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå inn på denne siden og last ned en recovery cd til 32 eller 64 bit OS. Brenn filen ut på CD/DVD med f.eks ImgBurn.

 

Start så maskinen med platen og velg at du vil reparere Vista.

 

Lykke til.

 

Tusen takk for svar!

Det reparasjonsverktøyet som ligger på den recoverydiscen er det samme som ligger på maskina fra før, og som ikke finner feil det kan ordne, og heller ingen snapshots av systemet som jeg kan skru tilbake til. Så det er ei lita nøtt det her. Skulle gjerne formatert i DOS (Hvis det funker i Vista?) Men problemet er at det ikke fulgte med Vista på CD/DVD da jeg kjøpte maskina, det var allerede installert.

 

Per

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...