Gå til innhold

Socket 1366 CPU forsvant fra Komplett.no


Anbefalte innlegg

Laget en handle liste for en kamerat på komplett.no Utgangspunktet var X58.

Listen var laget ferdig, da jeg til min store fortvilelse dagen derpå oppdaget at Cpu`en som i utgangs punktet var lagervare og på listen plutselig var vekke. Nå har de fjernet linket til socket 1366 CPU`er hos komplett...men de selger fremdeles x58 HK.

 

Ser at andre nettbutikker har den på siden, men da gjerne ikke som lagervare, med untak av netshop.

Dette er dårlig og uforståelig...ingen info er kommet, og må vurdere og bestille delene fra annet sted. Ønsker og bestille alt fra samme sted i samme pakke grunnet frakt.

 

 

Noen som vet noe?

 

Og kan jeg bruke DDR3, 2 kanalers minne på x58, som jo har 2 x 3 kanalers minne sokkler, ser det er noen som skriver litt om problemer med volten?? men kan ikke se noen advarsler om at de jeg har valgt ikke passer???

De står ikke på Qul listen til asus...men det er jo det nesten ingen som gjør.

Endret av ThaOva
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut i fra reviews jeg har lest ser det ut til å gå helt fint å kjøre minne i to kanaler, men de har støtte for tre. Utelsen ser ikke ut til å være særlig forskjellig.

Det man må være oppmerksom på er at 1336 sokkelsystemene har minnekontrolleren på selve prosessoren og derfor er volten på prosessoren og på minnebrikkene linket sammen. Noe som gjør at du må holde deg til lav volt på minnebrikkene. Ingen ekstrem spenning for å få opp hastigheten på dem med andre ord. 1,65 volt er den offisielle grensen fra Intel.

 

Hvorfor prosessorene er borte fra Komplett sine sider er et godt spørsmål. Men siden de ble lansert for bare noen dager siden så er det muligens litt leveringsproblemer om mange satt og ventet på lanseringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...