Gå til innhold

Drikke øl utgått på dato?

ArmenMinAU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker å si at øl er best før, men god etter. Det eneste du kan oppleve er at ølet er litt dødt og har mindre kullsyre.

Drakk forleden en juleøl fra i fjor .. og ble ikke syk. Så det er nok helt ok å drikke en øl fra mai. :thumbup:

Skrevet

Litt off topic men prøver alikevell. Åssen er policyn hvis jeg finner en vare, la oss si øl, som er utgått på dato i en butikk? Vet at på kiwi får en halv pris eller varen gratis. Hvordan er dette andre steder?

Skrevet

Hos Kiwi så får du penger istedenfor varen hvis det er snakk om noe som inneholder alkohol, for det er ikke lov å gi bort alkoholholdige varer såvidt jeg har forstått. (Hos Kiwi ihvertfall.) Hos andre butikker tror jeg ikke det er stort å hente.

Skrevet

Det er ikke lov å gi bort, selge for lavere pris eller ha salg på drikker som inneholder alkohol i følge alkoholloven.

§ 8-12. Forbud mot omsetning med rabatt.

Det er forbudt for innehavere av salgsbevilling å gi spesielle rabattilbud ved omsetning av alkoholholdig drikk.

• 4 år senere...
Skrevet

Øl som er utgått på dato er ikke farlig men enkelte øl sorter smaker ikke godt når det har gått noen måneder over holdbarhetsdato. Så drikk og vær glad...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...