Gå til innhold

Win Utforsker lukker seg i mapper med AVI filer

Qumad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har problemer i Windows Utforsker når jeg er i mapper med AVI filer som er opptak fra digitalkamera så kommer dialogboksen Datakjøringsforhindring opp.

Når jeg klikker på [Lukk melding] så kommer Feilrapporterings dialogboksen opp, og så lukkes Windows Utforsker.

Men hjelp fra "Hjelp og støtte" fant jeg ut at "innstillingene" var under:

[Kontrollpanel] -> [system]

Skillearket [Avansert] så knappen [instillinger] uner [Ytelse]

Her har man valg under skillearket [Datakjøringsforhindring]

Men her ser det ikke ut som at jeg kan fikse problemet mitt.

En annen underlig ting er at AVI filer med f.eks. serier ol. så har jeg ikke samme problemet.

287139.jpeg 287144.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

kjør->cmd->chkdsk /r

eller boot windows plata og trykk E for å reparere windows skriv chkdsk /r

hvor lenge siden er det du fikk det ?

du kan jo også prøve å tilbakestille pcn til noen dager før det begynte å skje.

Endret av Danielsm
Skrevet

chkdsk løste ikke mitt problem.

Har hatt dette problemet siden første gang jeg skulle overføre video fra digitalkamera.

Skrevet

Eneste muligheten jeg har for å selv velge hvilke prog den skal utelate er at jeg skifter fra "Bare slå på DEP for absolutt nødvendige Windows-programmer og -tjenester" og over til valget "Slå på DEP for all programmer og tjenester, bortsett fra de jeg velger:"

292016.jpeg

Windows Utforsker kommer av seg selv i den listen når jeg skifter valg.

Men vil ikke da DEP forstyrre i alle programmene som jeg ikke selv har valgt at den ikke skal bry seg om?

Skrevet

Det skal gå helt fint, selv har jeg ikke opplevd noen problemer med det. Bare kryss av for Windows Utforsker på listen.

Dersom du opplever problemer, er ikke løsningen verre enn å sette innstillingene tilbake slik de var igjen.

Skrevet

Vil bare tipse om et alternativ til Windows Utforsker. Directory Opus - verst å sjekke ut. Finnes i både 32- og 64bits versjoner.

Har vært borti samme problemet, mener å huske det var spesielt under "Thumbnail" visning i XP. Løste det på et vis ved å ikke bruke "thumbnail". Men det er jo ingen løsning på ditt problem.

Lykke til. Ville bare tipse om det programmet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...