KarmaZ Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Skal bestille hjemmekino anlegg nå, og trenger derfor noen råd for hva jeg bør kjøpe. ATM jakter jeg litt på Samsung HT-TXQ120, ettersom TV'n min er samsung og det da blir samme designet. Har sett på internett at de er problemer med at den ikke støtter PS3? Det er mer eller mindre til Film og PS3 spilling det skal brukes til.. Følgende kriterier: -Skal brukes ved PS3 spilling/film titting. -Skal også være litt trøkk i det, at man lever seg inn i filmen at det liksom ikke bare lager pipelyder.. -Skal heller ikke være det dyreste slaget. Håper noen har forslag og tanker rundt dette anlegget.
Nauz Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Hvilken prisklasse tenker du å legge i deg, maxpris? Nå veit ikke jeg hva HT-TXQ120 koster i butikkene/nettet, men leste i et test at veiledene pris var på hele 13000kr, mulig dette er en stund siden. Koster anlegget såppas mye ville kanskje et anlegg bestående av løskomponenter levere best lyd til prisen, men jeg er ikke sikker. Ser at Samsung anlegget får gode omtaler i hvertfall og utsende er lekkert, tittet på noen pakker fra samsung i dag på Electroworld messa. Selv kjøpte jeg meg et 5.1 system bestående av JBL høytalere og en H/k forsterker.
-Perry- Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Hvilken prisklasse tenker du å legge i deg, maxpris? Nå veit ikke jeg hva HT-TXQ120 koster i butikkene/nettet, men leste i et test at veiledene pris var på hele 13000kr, mulig dette er en stund siden. Koster anlegget såppas mye ville kanskje et anlegg bestående av løskomponenter levere best lyd til prisen, men jeg er ikke sikker. Ser at Samsung anlegget får gode omtaler i hvertfall og utsende er lekkert, tittet på noen pakker fra samsung i dag på Electroworld messa. Selv kjøpte jeg meg et 5.1 system bestående av JBL høytalere og en H/k forsterker. Koster 5400 i prisguiden nå ...
Nauz Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 Da har det sannelig sunket i pris. Hvor mye tenkte du å legge i anlegg?
KarmaZ Skrevet 13. november 2008 Forfatter Skrevet 13. november 2008 Egentlig så lite så mulig. Er som sagt ikke ute etter wow bass og ekstremt mye, det tar jeg heller en annen gang når jeg har litt mer penger. Trenger kun et nå, for er så kjipt å ha lyd fra tv, og det er jo ikke rare greiene. Men er aktuelt å betale 5-6 for det, ettersom det ligger oppi 10 hos enkelte nettsider. Men er jo dette med at det går sammen med PS3 som er "problemet".
Nauz Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 På komplett står det følgende : " Utnytte fordelene med ekte HD. HDMI-innganger og utganger gir mulighet for tilkobling av ytterligere digitale apparater som digitalmottaker, Blu-Ray-spiller og spillkonsoller med HDMI." Så skjønner ikke hvorfor du ikke kan koble til PS3 dersom dette stemmer.
KarmaZ Skrevet 13. november 2008 Forfatter Skrevet 13. november 2008 Det jeg også lurte på, for har sett på nettet at det er flere og flere som har problemer med dette.
IntelAmdAti Skrevet 13. november 2008 Skrevet 13. november 2008 (endret) Jeg vil anbefale å kjøpe brukt eller importere fra Kina. Der er ikke varer overpriset som her i vesten, prisnivået er omtrent en firedel eller tredjedel av her. Jeg betalte 2000kr for en helt ny 2x200w effektforsterker (RMS 8ohm), tror ikke du finner noe rimeligere på disse kanter. Vincent-produkter som koster 40k her får du for brøkdelen der borte under originalnavnet Shanling. Med unntak av merking og forpakning er Vincentproduktene identisk Shanling. Endret 13. november 2008 av Pycnopodia
Nauz Skrevet 14. november 2008 Skrevet 14. november 2008 Dette med importering fra Kina hørtes vanskelig ut. Etter dine kriterier å dømme, tror jeg en slik pakke fra feks samsung ville fungert utmerket Skjønner ikke hvorfor den ikke skal kunne kobles til Ps3!
KarmaZ Skrevet 14. november 2008 Forfatter Skrevet 14. november 2008 Ok, får nesten bare sende en mail til feks, Komplett å høre med de, om det er et "problem". Men utfra det anbefaler dere vel HT-TXQ120? Antar folk ikke er misfornøyde iallefall?
Vitamin Bjørn Skrevet 16. november 2008 Skrevet 16. november 2008 Best i Test hos Lyd&Bilde Ser ut til å duge ja.
KarmaZ Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Skrevet 3. desember 2008 Jaok, får nesten spytte inn de 5 tusen for dette.. Fungerer vel til mitt bruk vil jeg anta.
IntelAmdAti Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Dette med importering fra Kina hørtes vanskelig ut. Etter dine kriterier å dømme, tror jeg en slik pakke fra feks samsung ville fungert utmerket Skjønner ikke hvorfor den ikke skal kunne kobles til Ps3! Eneste forskjellen fra å bestille fra en lokal nettbutikk blir at du i etterkant får tilsendt en giro fra fraktselskapet som du må betale, dette er momsen (24% av det totale beløpet). Muligheter for garanti og reklamasjon blir jo litt innsnevret, men så må man spørre seg om det er verdt det å betale 2-3x så mye for litt bedre garantimuligheter i tilfelle noe skal skje? Samsung-settet som fikk best i test er sikkert ikke et dårlig kjøp.
..Bjørnar.. Skrevet 5. desember 2008 Skrevet 5. desember 2008 Dette med importering fra Kina hørtes vanskelig ut. Etter dine kriterier å dømme, tror jeg en slik pakke fra feks samsung ville fungert utmerket Skjønner ikke hvorfor den ikke skal kunne kobles til Ps3! Eneste forskjellen fra å bestille fra en lokal nettbutikk blir at du i etterkant får tilsendt en giro fra fraktselskapet som du må betale, dette er momsen (24% av det totale beløpet). Muligheter for garanti og reklamasjon blir jo litt innsnevret, men så må man spørre seg om det er verdt det å betale 2-3x så mye for litt bedre garantimuligheter i tilfelle noe skal skje? Samsung-settet som fikk best i test er sikkert ikke et dårlig kjøp. *Pirkepirk* Høy MVA-sats er 25 % Ellers enig i at det er en vurdering hvorvidt man vil kjøpe et liknende anlegg til 2000-2500 kr "uten" garanti. Selv har jeg vurdert det til at garantitap + bryet ikke er verdt det, men det kommer jo helt an på hva man kjøper også. Jeg ville gått for Samsung-settet! Er Lyd&Bile fornøyde blir nok du det også gitt kriteriene dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå