Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er jeg for tynn


Shadowxx

Anbefalte innlegg

Jeg er også veldig tynn. 16, snart 17 år. 58-60 kg, varierer utifra kl. på dagen. Jeg er 184 cm høy. Pappa var også tynn i ungdomstiden sin, så tror det ligger i slekta. Jeg kan spise til magen sprenges, men alt går ut i kloakken like fort x)

 

Skal begynne på sats nå til jul, begynne å spise mer enn mest, så får man se hvor det bærer :p

Endret av Milfhanter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-INkUtP

Jeg er 18år og er 180 høy, veier 61 på morgen vekt.

Jeg har trent i 2 år og sliter skikkelig med å gå opp i vekt, begynte for en stund siden å tenke en del på hva årsaken var, så tok en tur til legen. Tok vanlig sjekk og blodprøve, ingen ting var galt. Tror ikke du skal bekymre deg for noe, bare et sunt og tren. Du får hvertfall lettere markeringer :grin:

 

Hva kan jeg si, vi har alle feite damer's drømm, rask forbrenning :p

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar

Hvis trådstarter er for tynn er nok jeg det også, jeg kan spise så mye jeg vil, jeg går bare ikke opp i vekt.. Er forøvrig 187 cm høy og veier rundt 72 kg. Det og være høy og tynn med lav vekt blant gutter i denne alderen er helt normalt.

 

Er vel ikke farlig før du begynner og plages med det. Ellers er det vel bare og spise godt og la kroppen gjøre sine rare ting. :)

Lenke til kommentar

Til trådstarter og andre i samme kategori:

 

Hey,

 

Om du er for tynn får du avgjøre selv. Men har du et dårlig selvbilde pga dett er det fullt mulig å gjøre noe med dette.

 

Er 186 og veide i september 72 kg. Veide 64kg da jeg gikk ut av videregående. 27år nå. Slitt med komplekser pga tynn hele livet.......

 

Begynte å trene styrke i september for nettop å øke i vekt. ble ikke verdens beste resultat med en gang, men etterhvert hørte jeg endelig på dette spise-rådet. Spiser 5-6 ganger om dagen nå. Klarer ikke å spise mye om gangen pga bare 3-4 timer mellom måltidene. Spiser mye proteiner karbohydrater, frukt og tar i tilleg en proteinshake+kreatin 3 ganger til dagen. Spise ofte øker IKKE forbrenningen. (sier dette av egen erfaring).

 

Trøkk mat i trynet kompis så mye og ofte at du nesten spyr. Ja det er slitsomt men prøv. Og tren baseøvelser på et treningssenter, benkpress, knebøy, militærpress, markløft, ryggøvelser.

 

Veier nesten 82kg nå og still gaining

 

Er nok en god kombinasjon med trening 3ganger i uka + mye mat

 

Hilsen en som forstår deg... ;)

Endret av Softneck
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP
Det jeg mente var at jeg har så høy forbrenning at jeg omtrent kan spise hva jeg vil uten at jeg går opp i vekt.

 

Samma med meg, og det er grenser på hvor mye jeg skal klare å trøkke i meg.

Lenke til kommentar

Om du er i et treningsstudio og spør de store gutta hva du skal gjøre for å greie å legge på deg vil du få samme spørsmål: "Eter du skikkelig?". Og da mener de

1. Har du noen anelse om hvor mange kalorier du får i deg per dag? Før detaljert oversikt over noen dager. Sjekk innhold etc, regn, og før tabell.

2. Du må minst ha 500 kcal daglig over det du trenger/vanligvis får i deg før du vil se noen som helst endring.

3. Begynn å endre matmønsteret. Spis hyppigere. 5-6 måltider daglig. Et på noe annenhver-tredje time.

 

Det er PES, men if you mean business ...

 

Eller så kan du bare gjør som meg: Vent til du blir 24-25, og så skal du se at forbrenningen din faller nok til at vektøkning er sikra. Men kanskje ikke på den måten du skulle ønske :D

Lenke til kommentar
Tren så mye du vil - du vil IKKE legge på deg før du spiser mer. Det er matinntaket som bestemmer

 

Ja, det er sant. Men min erfaring er nå at det er lettere å legge på seg muskler enn fett. Har opp gjennom og hatt perioder hvor jeg har spist extremt mye men ikke lagt på meg et gram.

Trøkk på med proteiner, carbos-----kylling, fisk, kjøtt, egg, pasta, ris, havregryn, poteter ofte og tren styrke. Og få nok hvile. Da legger du på deg.....garantert.

 

Et kostilskudd på toppen er ikke dumt for å litt fart på sakene... Weight Gainer, shaker funker det..... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...