Gå til innhold

Forsjellige Style sheets til samme side.


Anbefalte innlegg

Dette er sikkert ikke så vanskelig for de kyndige men jeg finner ikke helt ut av det.

 

Jeg vill ha en side som kan bruke 2 style sheets og bytte mellom dem ved enkle linker. Det skal være til min nye Foto nettside og jeg vill folk skal ha mulighet til å bytte mellom Svart Hvit og Grå bakgrunn for å se hvordan bildene ser best ut.

 

Jeg har sett dette vært gjort på www.little-gamers.com men det ser ut som det har blitt fjernet i ettertid.

 

Jeg vill altså ha det slik at alt lastes inn fra starten av slik at overgangen mellom style sheets er på 0.0sec (ikke noe ny index.php fil som må loades fra server osv osv...

 

noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

$stylesheet = $_GET['css'];

if($stylesheet == 'black'){
echo '<link rel="stylesheet" type="text/css" href="black_style.css">';
} else {
echo '<link rel="stylesheet" type="text/css" href="grey_style.css">';
}

Nå står den gråe stilen som default, men du skjønner forhåpentligvis koden utfra det som er i den :)

 

EDIT:

Eksempel på linker

<a href='?css=black'>Bytt til svart bakrunnsfarge</a>

?css=black må inkluderes i url'en får hver side som skal ha den typen stylesheet - hvis ikke du vil bruke url'en til og sende info, kan du bruke sessions - si ifra, så kan jeg lage et slikt script også.. :)

Endret av Famen
Lenke til kommentar
$stylesheet = $_GET['css'];

if($stylesheet == 'black'){
echo '<link rel="stylesheet" type="text/css" href="black_style.css">';
} else {
echo '<link rel="stylesheet" type="text/css" href="grey_style.css">';
}

Nå står den gråe stilen som default, men du skjønner forhåpentligvis koden utfra det som er i den :)

 

EDIT:

Eksempel på linker

<a href='?css=black'>Bytt til svart bakrunnsfarge</a>

?css=black må inkluderes i url'en får hver side som skal ha den typen stylesheet - hvis ikke du vil bruke url'en til og sende info, kan du bruke sessions - si ifra, så kan jeg lage et slikt script også.. :)

Om jeg lager en link til "index.php?css=black" vill ikke det laste index.php på nytt med denne koden?

Lenke til kommentar

Du kan bruke alternate stylesheet, slik:

<link rel="stylesheet" type="text/css" title="Svart" href="black.css" />

<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" title="Hvit" href="white.css" />

<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" title="Grå" href="gray.css" />

 

Svart blir default, og så kan brukerene velge de andre i menyen på browseren.

Du kan teste hvordan det funker på http://kde.org/

Hos meg finner jeg de forskjellige stilene i menyen under View->Use Stylesheet.

Lenke til kommentar
Du kan bruke alternate stylesheet, slik:

<link rel="stylesheet" type="text/css" title="Svart" href="black.css" />

<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" title="Hvit" href="white.css" />

<link rel="alternate stylesheet" type="text/css" title="Grå" href="gray.css" />

 

Svart blir default, og så kan brukerene velge de andre i menyen på browseren.

Du kan teste hvordan det funker på http://kde.org/

Hos meg finner jeg de forskjellige stilene i menyen under View->Use Stylesheet.

Var det jeg tenkte på, men hva vil kode se ut som om jeg skal linke til den på siden? (trenger å ha alt inni browser vinduet for at det skal virker helt seriøst./ folk skal finne fram.)

Lenke til kommentar
Var det jeg tenkte på, men hva vil kode se ut som om jeg skal linke til den på siden? (trenger å ha alt inni browser vinduet for at det skal virker helt seriøst./ folk skal finne fram.)

Dette spørsmålet hører hjemme på Javascript forumet.

 

Det du trenger er for det meste javascript. Her er mange gode eksempler på å endre hele stylesheets og her for å endre bakgrunnsfarge.

 

Hvis du vil lagre valget anbefaler eg å bruke AJAX for å lagre det i php session istedenfor cookies og javascript til å endre det på hver side.

Endret av OISNOT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...