Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med artifacts


Anbefalte innlegg

Maskine består av:;

MSI 945P neo3

Gainward GeForce 7800GT 512MB

1GB TwinMOS DDR2

Intel E2200

Corsair 450W

 

Får helt tilfeldig skjemen full av artifacts og pc går som no sinnsykt tjukk sirup. Eneste måten å få maskinen bra igjen er å bryke resett knappen, da er den bra ialt fra 1 time til flere dager. Kan virke som om det har noe med noe drivere å gjøre kanskje??

Prøvde å kjøre atitool men om jeg prøvde å skru NED core eller minne fikk jeg artifacts. Prøvde aldri opp. Har aldri kjørt noe heavy spill på denna, dette skjer under windows og mediaportal.

Blir ikke for varm..

Har prøvd å kjøre HWMonitor for å sjekke spenninger og etter bare en kort tid kan man se at VCore varierer med opptil 0.11 volt. Men det er ikke lenge jeg kan kjøre det programmet føre maskinen låser seg.

 

Ale drivere er nyeste fra produsentenes hjemmeside.

Har og prøvd ny instalasjon av windows.

 

 

Tips? Blir frustrert av detta her.. Skulle jo ha vært en dønn stabil HTPC...

 

EDIT; Kjører Win XP Pro 32Bit

Endret av zanor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Selv om du skriver at den ikke blir for varm, hadde det vært interessant å vite hva de forskjellige temperaturene ligger på. Det er ikke sjeldent artifakter oppstår når et skjermkort har overopphetet eller ikke får nok effekt (strøm).

Lenke til kommentar

0.11 V variasjon i Vcore høres mye ut, dersom det ikke skyldes en eller annen strømsparefunksjon. Hvordan ser 12V din ut?

 

Har en Corsair HX620, der 12V varierer mellom 11.65 og 11.97, uten at det medfører noen problemer. Den lå stabilt på 12.03 når den matet en Q6700 + 9800 GTX+, men etter at jeg satt inn et ekstra 8800 GTS, ble det mer variasjon på 12V. PSU'en er ikke spesielt varm.

Lenke til kommentar

I følge HWMonitor ligger 12volten på 12,82 idle og 12,77 under 3d app.

Har prøvd å kjøre cpu burn in i 1 time uten at det skjedde noe, men denne brukte jo bare ene core'n.

Skjermkortet ligger på ~48 grader idle og makser på ~92 etter en 20min med denna 3d boksen i atitool.

Men tror ikke det er temperatur som er problemet her for i sta var det artifacts rett etter oppstart, ingen programmer kjørte(bruker hibernate).

Det ser ut som små segmenter av ulik størrelse er klippet ut og flyttet litt på på hele skjermen og ingen ting vil funke.

 

Har kjørt memtest86 og den fant ingen problemer.

Lenke til kommentar

Har fremdeles problemer med dette, men har nå funnet ut litt mer.

Om jeg setter maskinen i dvalemodus uten å ha brukt no 3d programmer først så funker det fint å starte opp igjen.

Men om jeg har startet og stoppet feks GP-PVR eller MediaPortal så låser alt seg ca 5 sekunder etter oppstart igjen fra dvalemodus. Uansett om programmet bare var kjørt en liten periode og stengt igjen før dvalemodus eller om det kjører når den går i dvalemodus.

Alle tips taes imot med stooor takk!!

 

Edit; Instalerte SP3 her om dagen og det gjorde ikke noe forskjell

Endret av zanor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...