Gå til innhold

[Løst] Mottatt vare fra netonnet, men ikke betalt. Har posten gjort feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Bestilte i forige uke CPU og 2 harddisker fra netonnet, til en verdi av 4.427,00. Jeg valgte servicepakke og postoppkrav som betalings måte. Leveransen skulle sendes til min tante, hvor jeg bor på hybel. Etter at helga var over, fikk jeg mail om at pakken var sendt (bestilte på en fredag). I mailen står det følgende:

I dag sendes din bestilling med ordrenr. ******** fra vårt sentrallager med Posten/Tollpost. Leveransen skjer etter ditt valg av leveransealternativ Servicepakke. Ditt valg av betalningsmåte er NO - Postoppkrav.

Ved å klikke på kollinummeret kan du følge med på bestillingen på www.posten.no. OBS! Det kan ta opp til 48 timer for leveransenummeret registreres på postens hjemmeside.

I forsendelsen følger det med en følgeseddel, samt garantibevis, som for enkelthets skyld er ett og samme dokument. Den finner du på utsiden av pakken, eller evt. inni i pakken. Ta godt vare på dette dokumentet, da det er obligatorisk vedrørende din garanti.

Alt virket greit så jeg gikk inn på posten før å se på sporingsinformasjonen. Der sto det no helt annet, der sto det nemlig ikke service pakke men CARRYON HOMESHOPPING BULKSPLIT. Tenkte egentlig ikke no mer over det, før i dag. I dag kom pakken frem, i øyeblikket befant jeg meg på skolen. Så på sporingsinformasjonen at pakken var utlevert, så jeg ringte tante. Det første jeg tenkte var jo at hun hadde betalt før den men det hadde hun jo ikke. Hun hadde bare skrevet under, og tatt i mot pakken.

Så det jeg lurer på nå er, hva er det som har skjedd har posten gjort en feil eller har netonnet vært gavmild. Jeg har jo ikke betalt får pakken, og allikevel fått pakken. Får jeg kanskje en regning i posten eller?

Endret av Solid Edge
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Postmannen kom innom og henta pakken igjen, sa han hadde gjort feil. Så no må jeg hente dn på postkontoret.

Kan ærlig innrømme at jeg vurderte sterkt å ikke ringe :p

Skrevet
Postmannen kom innom og henta pakken igjen, sa han hadde gjort feil. Så no må jeg hente dn på postkontoret.

Kan ærlig innrømme at jeg vurderte sterkt å ikke ringe :p

Netonnet hadde snart nok funnet ut at du ikke hadde betalt for pakken. Da hadde de sendt en regning enten direkte til deg, eller til Posten som videre hadde fakturert deg for regningen.

Har opplevd det der jeg jobbet, urovekkende ofte, at Posten har levert ut pakker vi har sendt i postoppkrav uten å ta betalt for det. Da har kunden faktisk vist normal ærlighet og ringt oss for å spørre om det er greit at de bare overfører pengene til firmaets konto. Man skulle tro at det var selvsagt at man gjorde det, men det finnes enkelte "grå får" som ikke tenker såpass langt.

Skrevet (endret)

Har egentlig alltid vært fornøyd med posten, inntil i dag. Ble pent tvungen til å hente pakken i morn, ettersom det er 3-4 mil til postkontoret og bussen går kun en gang om dagen i den retningen.

Men har også to pakker til som jeg ikke har mottatt, som er bestilt fra komplett tre dager etter. Alle 3 pakkene kom til Tromsø sammedag, men de to fra komplett har ikke rørt seg av flekken. Er det forskjell på sendingstiden mellom servicepakke og "carryon homeshopping bulksplit" (regner med sistnevnte er en feil fra posten sin side). Eller er komplett sine leveranser bare mindre prioritert? de to pakkene fra komplett er kolli, dvs en bestilling fordelt på to pakker. De sitter fast i Tromsø på omlastningssentralen hvor de har vært siden 10..

Merk. posten skal få litt skryt får at det ikke ble noe trøbbel siden pakken var åpnet.

Endret av Solid Edge
Skrevet

Var innom posten en liten tur i går og hentet "CarryOn"-pakken. Ble fortalt at de hadde problemer med skanneren så man kunne ikke se på nettet når den var kommet frem, men at pakken den var fremme.

Takk alle som har hjulpet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...