Gå til innhold

Skjønner ikke at jeg har DirectX


Anbefalte innlegg

Hei!

Skulle i dag installere et spill (madden 08)

Installasjonen gikk fint, tastet in koden og godtok betingelsene men så fikk jeg opp en rute der det sto at jeg ikke hadde direct X 9 som krevdes for å spille så den gav meg en link til microsoft sine sider for nedlasting.

Lasted ned og installerte, restartet maskinen men fikk samme erroren.

Derretter utforsket jeg dvd-rom`en og fant en mappe kalt DirectX der det var en "setup" fil som lot meg installere den versjonen av directX som trengtes.

Nå måtte det jo bare funke i å med at jeg hadde installert directX fra disken men NEIDA!

 

Samme erroren igjen, så det jeg lurer på er hvorfor den ikke skjønner at jeg har directX 9 og hva jeg kan gjøre for at den skal forstå det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andre spill funker fint, CS:source og BF2 som begge kjører DX9?

brukte denne guiden for å "avinstallere" directX

http://www.instant-registry-fixes.org/how-...tall-directx-9/

Directx skulle da bli 8.1 som er standard på windows xp når jeg kjørte dxdiag men jeg fikk isteden opp "no version found"

 

Installerte på nytt og fikk denne erroren mens jeg installerte flere ganger:

INTERNAL SYSTEM ERROR OCCURRED refer to DxError.log and DirectX.log in your windows folder to determine problem.

 

Googling av erroren sa at og sette inn den orginale windows cd`en og skrive sfc /scannow som vil scanne pc`en for feilplasserte windows filer og erstatte dem med de på cd`en

 

Under scanningen får jeg erroren: filer som kreves for at windows skal kjøre skikkelig må kopieres til DLL-hurtigbufferet, Sett i Cd-romen med windows xp professional nå.

Cden er allerede inne og jeg tar den ut og inn, scanner progressionen beveger seg sagte fremmover. Etter å ha gjort dette flere ganger stopper den på ca 80 prosent der det ikke hjelper og gjøre det samme igjen..

Skjønner ikke hvorfor, jeg HAR jo den windows cden jeg installerte med inni!

 

Edit: fikk tilslutt scanningen til å fullføre, den lukket og ikke noe mer skjedde.

nå vil jeg starte maskinen på nytt å prøve å installere DX9 igjen

Endret av mrjazz
Lenke til kommentar

Hmm, support består av prosedyrer på vanelige problemer. Ditt vil jeg si er litt mer avansert. Virker som dataen din har slettet noe eller ett virus som ligger å sperrer eller noe lignene. Men er ikke en ekspert på området så ville

1. instalert direct x 9.0 c fra internett om mulig

2. klaget til butikken å fått nytt spill

3. insatlert det nye spillet

4. om samme problem kontaktet data leverandøren.

Lenke til kommentar

ARGH! fant akkuratt denne linken: http://club.cdfreaks.com/f80/need-speed-mo...x-error-156968/

som er et forumtråd der et liknende EA spill med de samme problemene blir fikset.

Trikset var å kjøre "autorun" i kompabilitietsmodus for windows 2000 så skulle den visst fatte at jeg hadde DX9

 

men på grunm av min unødige "loking" har jeg nå ikke DX i det hele tatt og får kunn en error når jeg prøver å installere.

 

hadde jeg bare ventet litt med å avinstallere DX :(

Lenke til kommentar

har direct x i orden igjen nå. funket fint og ta en systemgjenoppretting.

Desverre har jeg fortsatt det samme problemet med at den ikke skjønner at jeg har directX

Har satt kompabilitetsinstillinger til windows 2000 på autorun.exe

Har endret verdien i DirectXVersion i Autorun.cfg fila fra 9,0c til 0

Erroren har endret seg fra at den sa jeg ikke hadde bedre enn DX9c til at jeg ikke har bedre enn DX0 ingenting annet har skjedd.. hjelp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...