Gå til innhold

Problem med bilverksted - Blir ikke ferdig!


oldirty

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noe man kan gjøre i denne situasjonen jeg er i nå.

 

Jeg har bilen på bilverksted, jeg har vært på andre verksteder å forhørt meg hvor lang tid en slik reprasjon vil ta i arbeidstid. Alle andre bilverksteder bruker 17 timer. ifølge boka i arbeid på en slik jobb, mens mitt verksted nå presterer å bruke 6 uker. Problemet er ikke at han ikke kan dette her, det er bare at verkstedet mitt gir faen i å gjøre bilen ferdig.

 

Hva kan jeg gjøre i en slik situasjon ? Nå er det gått 6 uker, 4 uker siden første lovnad om at bilen skulle være ferdig, etter dette har jeg fått gjentatte lovnader om at bilen skulle være ferdig til da og da. Verkstedet har delene og alt liggende, å lover hele tiden å gjøre ferdig, men det holdes aldri. Begynner å bli temmelig lei nå.

 

Dette er forøvrig en reklamasjon-sak med verkstedet. Hva kan jeg gjøre nå? Virker ikke som dette går noen vei, forsikring dekker ikke leiebil når det er reklamasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke et merkeverksted, og ikke samme stedet som jeg kjøpte bilen. Men verkstedet er godkjent, og forsikringselskapet var der når jeg fikk problem med bilen forrige gang å dem mente at verkstedet var godkjent nok til å brukes. Når Forsikringselskapet godkjenner det som bruk så går jeg utifra at det er godt nok.

Lenke til kommentar

hadde bedt verkstedet om å stille opp med leiebil, dersom de ikke har tid til å fulføre jobben de har påbegynt og lovt å gjøre ferdig innen en tidsfrist

Det at dem har andre jobber som må gjøres før de er ferdig med din bil er rett og slett et arogant og uakseptabelt svar

Det blir omtrent som å stå i i kø ved kassa på rema1000 og få beskjed om at alle som står bak deg i køen skal gå inn i køen forran deg og begrunne det med at dem har andre folk å ekspidere en deg. Kjenner ikke noen som hadde funnet seg i en slik behandling

Dersom dem ikke hadde tid til å fulføre jobben skulle dem heller ikke ha påtatt seg jobben, og dersom dem da påtar seg nye oppdrag så skal da ikke det gå utover deg som allerede står i kø og venter på bilen skal bli ferdig

 

Forlang leiebil eller finn ett annet verksted til å fullføre jobben så for dem ta opp eventuelle problemer med betalingen med garantiansvarlig/forsikringsselskapet, det bør ikke være ditt problem at dem driter seg ut og driver med en slett og dårlig kundebehandling

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Hurra! Fått lovnad nå om at bilen blir å være ferdig innen 15:00 denne onsdagen. Så jeg er veldig spent om den blir ferdig idag da. Tiden vil vise!

 

Edit:

 

- Det blir ingen bil på meg idag heller, han ringte nettopp og nå var det noe nytt igjen, han fant ut at han trengte flere deler så nå må han vist skru alt opp igjen. Fy fader så lei. Nå kunne han ikke si når bilen er ferdig.

Endret av oldirty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...