Gå til innhold

Tips til meget dyster musikk.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jau, Katatonia liker jeg...ganske sørgeligt, men desverre et glimt av håp :no:

 

Noen må da klare å komme med nettopp et band som fremkaller en så abnormalt dyster stemning som jeg vil ha. :D

 

Edit: skal sjekke ut Suede.

 

Glimt av håp? Hvis du finner et glimt av håp i Katatonia sin musikk er du nødt til å være en unormalt positiv person! :p

Lenke til kommentar
Suede-albumet Dog Man Star har hatt en lignende effekt for min del. Ellers kan du vel alltids gå for standard depressiv black/doom/gloom metal a la Burzum, Nortt og denslags, men noe sier meg at du har ganske god greie på disse sjangrene fra før.

 

Suede - Dog Man Star var fin musikk, men følte ikke at det var noe dyster stemninger der.

 

Bohren & der Club of Gore og noe av musikken til Angelo Badalamenti er ganske så dyster. Ellers vet jeg det finnes det et band med veldig lystige toner kombinert med grusomt deprimerende lyrikk. Husker bare ikke hva de het igjen... Noen som vet?

 

Bohren & der Club of Gore er bare helt fantastisk. :) Første inntrykket av Angelo Badalamenti var at det virket litt rotete.

 

Der har jeg en skikkelig fin en: Swallow the sun - The morning never came.

Hør hele albumet, og du bør komme deg i et skikkelig mørkt og reflekterende humør. Hoho.

Jeg synes at det er vakkert i all sin tragiske prakt, så totalt håpløst er det da heller ikke.

For øvrig ett av mine favoritt album, anbefales!

 

Swallow the Sun er hyggelig musikk. :)

 

Loss - Life Without Hope...Death Without Reason.

http://www.myspace.com/lossdoom

 

"Cut up, depressed and alone" er en schlager når man er trist.

 

Kanskje dystert, men litt for agressivt til at det kan være dystert nok.

Lenke til kommentar

C-bool - House Baby :no:

 

Min mening er: mens du hører denne, kommer tanken krypende om at du vil slette alle spor av din egen eksistens, reise til en forlatt galakse og begrave deg i det dypeste hullet som finnes.

Den er altså så dyster at du mister livsgleden, akkuratt som når vinterkulden tar livet fra en rose.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...