Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruktbil, hva skal jeg se etter?


mr_lf

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ser etter bil for tiden. Har ikke altfor mye penger, så ~30 000,- er max.

 

Har sett på alt som er finn.no, men vet ikke helt hva jeg bør se etter.

 

Hvordan er feks?

Hyundai Accent/Elantra

Volvo 460

 

Eller bør jeg finne andre alternativ.

 

Og hva bør jeg se etter når jeg skal ut å se på bilen og prøvekjøre.

 

Takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Første du burde sjekke er heftelser og vis det er bilder av bilen så bruk det registreringsnummeret som er på bildet, fordi mange skriver "feil" i annonsen.

 

-Andreas

 

Heftelser er vel kanskje det siste man sjekker før man kjøper en bil. Mange går rundt og skal ha det til at det er negativt at bilen har heftelser, kan ikke helt skjønne hvorfor det skal være et problem. Det er jo bare å betale inn heftelsene rett til banken og gi selger det overskytende.

Lenke til kommentar
Første du burde sjekke er heftelser og vis det er bilder av bilen så bruk det registreringsnummeret som er på bildet, fordi mange skriver "feil" i annonsen.

 

-Andreas

 

Heftelser er vel kanskje det siste man sjekker før man kjøper en bil. Mange går rundt og skal ha det til at det er negativt at bilen har heftelser, kan ikke helt skjønne hvorfor det skal være et problem. Det er jo bare å betale inn heftelsene rett til banken og gi selger det overskytende.

 

Det er ikke negativt i seg selv at en bil har heftelser, men det er viktig å være klar over det, slik at pantet kan slettes før kjøp. Pantet følger som kjent bilen. Kjedelig å komme hjem med en bruktbil du har betalt 100.000 kontant for, og etter noen uker kommer det en giro med avdrag på lånet på 120.000 som stod igjen på bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...