Gå til innhold

Directx9 vs 10 (xp vs vista)


Anbefalte innlegg

Jeg har nettop kjøpt meg helt ny pc og funderer på om jeg skal forsette å bruke vista eller gå tilbake til gode gamle xp som jeg er mest vant til. Flere har sagt til meg at dx10 er grunn nok til å velge vista fra et rent spill messig ståpunkt. Men jeg liker ikke selve OS'et og jeg savner desktopen min som jeg hadde tweaket i xp..

 

Og vist jeg velger xp, hva er forskjellen på 64bits xp og 32bits?

 

Før var det slik at man oppnådde mer fps med dx9 i xp enn med dx10 i vista, er det enda slik? Og kan man velge "very high" grafikk instillinger i crysis om man kjører det med dx9?

 

Mange spørsmål her, takker til dem som svarer!

Endret av ekl1tz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det kommer til 64bit vs. 32bit er den eneste forskjellen jeg kan komme på at du ikke får utnyttet alt minne over 3.2gb.

 

Noen tester har vist at noen spille kjører bedre, mer fps, på dx9 enn dx10. Men det all over er det nok bedre ytelse med dx10 enn dx9. Kommer nok litt ann på hardware osv.

 

Crysis vil ikke kunne kjøre very high med xp fordi DX10 da ikke er tilgjengelig. Man vil kunne gjøre det mulig å sette det på very high i xp, men det vil ikke ha noen effekt i og med at DX10 ikke kobles inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...