Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med skjermoppløsning!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har koblet en tv til pcen, og måtte i den forbindelese knote en del med instillinger i nvidia controllpanel..

Jeg kobla tven fra pcen igjen, og koblet den opp til den eksterne skjemen min, satt oppløsninga til 1680*1050, som er native. Så så jeg at bildet var veldig uklart, og teksten var utvasket, akuratt sånn som skjer når en oppløsninga på skjermen ikke er satt til native...

Og på menyen på selve skjermen (hp w2207h) står det at oppløsninga er 1080p, og at recomended er 1680*1050. Men har sjekket mange ganger at oppløsninga som er satt på pcen, skal være 1680*1050.

På nvidia controllpanel, på undermenyen tv, så er oppløsninga satt til 1080p, men her har jeg bare mulighet til å endre den til f.eks 1080i, eller 720p, men disse instillingene gjelder vel kun når det er en tv som er koblet til, ikke en pc skjerm for jeg får ikke endret de....

 

Pcen er en acer aspire 5920g, skjermkortdriveren er oppdatert....

 

Håper på svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg har koblet en tv til pcen, og måtte i den forbindelese knote en del med instillinger i nvidia controllpanel..

Jeg kobla tven fra pcen igjen, og koblet den opp til den eksterne skjemen min, satt oppløsninga til 1680*1050, som er native. Så så jeg at bildet var veldig uklart, og teksten var utvasket, akuratt sånn som skjer når en oppløsninga på skjermen ikke er satt til native...

Og på menyen på selve skjermen (hp w2207h) står det at oppløsninga er 1080p, og at recomended er 1680*1050. Men har sjekket mange ganger at oppløsninga som er satt på pcen, skal være 1680*1050.

På nvidia controllpanel, på undermenyen tv, så er oppløsninga satt til 1080p, men her har jeg bare mulighet til å endre den til f.eks 1080i, eller 720p, men disse instillingene gjelder vel kun når det er en tv som er koblet til, ikke en pc skjerm for jeg får ikke endret de....

 

Pcen er en acer aspire 5920g, skjermkortdriveren er oppdatert....

 

Håper på svar :thumbup:

 

Hei!

 

Har du koblet tvn til via RGB eller DVI?+

 

 

RGB støtter ikke mere en 1024*768 har du noe høyere en det på tv da blir bildet uklart...

 

Får å få høyere oppløsning må du bruke en dvi til hdmi kabel som går inn i tvn.. da skal det bli mykje bettre ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...