Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Søvn Probblemer da..


Gjest Søvnprobb

Anbefalte innlegg

Gjest Søvnprobb

Jeg sliter med og sovne.. jeg har noe i kroppen som gjør jeg ikke får sove... Trenger tips og råd..

 

 

Når jeg stresser for og sove begyner jeg bare og blø neseblod..

 

 

Any 1 help me

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Jeg sliter med og sovne.. jeg har noe i kroppen som gjør jeg ikke får sove... Trenger tips og råd..

 

 

Når jeg stresser for og sove begyner jeg bare og blø neseblod..

 

 

Any 1 help me

Hopp over en natt. Altså ikke sov i natt og heller ikke på dagen i morgen. Så legger du deg til normal tid i morgen kveld. Det funker noe enormt for meg.

Jeg jobber offshore og sliter av og til litt etter å ha gått natt. Denne metoden lærte jeg av legen min og det funker noe helt enormt... på meg...

Han forklarer at sønsyklusen blir "resatt" på denne måten.

 

Men husk, under "resettingen" er det viktig og ikke duppe litt en gang...

 

Mvh

Egon

Lenke til kommentar

Søvnsyklusen blir resatt om man bruker melatonin og, å gå 30h uten søvn er ikke bra for kroppen.

 

Syns egentlig ikke trådstarter har noen grunn for å bruke gjesteposting for et så vanlig og usensitivt problem som søvnproblemer.

 

Jeg har hatt ett halvt år nå uten innsovningsproblemer takket være melatonin.

Endret av Svedge
Lenke til kommentar
Søvnsyklusen blir resatt om man bruker melatonin og, å gå 30h uten søvn er ikke bra for kroppen.

 

Syns egentlig ikke trådstarter har noen grunn for å bruke gjesteposting for et så vanlig og usensitivt problem som søvnproblemer.

 

Jeg har hatt ett halvt år nå uten innsovningsproblemer takket være melatonin.

 

Tja. Det er jo bivirkninger på alle preparater. Og et kjapt søk på lommelegen sier at det er rapportert om enkelttilfeller av depresjoner og nedsatt fruktbarhet ved bruk av dette preparatet..

 

Men sunt eller ikke sunt. Det er iallefall usunt med søvnproblemer.

 

En annen ting er jo om vedkommende er som meg, som for alt i verden vil unngå preparater, eller har et avslappet forhold til dette...

Kansje litt smak og behag ?

Lenke til kommentar

Melatonin er et naturlig hormon som produseres i hjernen din og, men det er ikke alltid det skjer like fort hos noen. Det er også en kraftig antioksidant som kan gå gjennom blod-hjerne-barrieren.

 

Du skulle vist hvor frustrert, stressa og deppa jeg ble av ligge 1-2 timer hver natt uten å sove i tiden før jeg begynte med melatonin. Selv legen min sier at jeg ser mye bedre ut nå enn før.

 

En hendig bivirkning er at man drømmer mer og at drømmene varer lengre, jeg føler meg også mer uthvilt enn før. :)

Lenke til kommentar

Har problemet selv.

 

Fikk noe "naturtabletter" av fastlegen min. Skulle visst være noe nytt. Husker ikke hva det heter.

Det var sånn; enten så funket det på deg eller ikke, den hadde forskjellig effekt på den hver enkelte og skulle være helt ufalig. Jeg sov som alderig før.

 

 

Spørr legen din

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...