Gå til innhold

Trenger et Singleplayer RPG spill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Etter en tid som WoW spiller har jeg lyst til å prøve meg på et singleplayer RPG spill.

Jeg vil helst at det skal være utgitt mellom 2002 til 2006/2007 (Pc'en min er nok ikke bra nok til nyere spill :p), være i 3D, og du skal bevege deg med tastaturet. Selv om jeg liker spill som f.eks. Diablo 2 så synes jeg at man går med tastaturet er evig mye bedre enn det å bevege seg med å bruke museklikk. Fighting systemet må også være real-time, altså ikke turnbased.

Rollespill jeg har spilt før er Diablo 2(kongespill) og WoW.

Jeg har også testet Oblivion, som i min mening var et drittspill, og Fable, som jeg synes var veldig gøy men spillet får blackscreen på samme sted hver gang så jeg får ikke spilt lenger :/

Noen som har noen anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor mener du Oblivion var et drittspill? Morrowind og Oblivion er jo uten tvil de beste singleplayer RPG-spillene som er ute.

Ellers har jo Fable 2 komt ut på Xbox 360, hvis du har det..

Skrevet

Oblivion er ett særdeles middelmådig RPG.

Anbefaler trådstarter selvfølgelig å kikke på klassikerene:

Baldurs Gate 1 og 2

Icewind dale

Knights of the old republic 1 og 2

Fallout 1 og 2

Gothic 1 og 2

Dessverre er det nok bare KoTOR og Gothic-spillene som faller inn under tastatur-kategorien. Men det er du heldig med da disse er særdeles fantastiske. KoTOR spillene er satt til Star Wars universet og Gothic er som sagt, er klassisk medieval gotisk RPG.

Ellers kan du også kikke på neverwinter nights. Men jeg foretrakk ærlig talt å bruke mus til å navigere der, men tastatur er fullt mulig

Skrevet

Hei!

Jeg likte drømmefall veldig godt. Det er norsklagd, med norske stemmer, som er litt kult.

Dagfinn Lyngbø, Nils Vogt og andre har stemmene, som gjør det morsomt.

Dessuten er spillet i seg selv ganske fengende, jeg og dama spilte det sammen og syntes det var gøyalt. Tror det koster 100 spenn max de fleste steder nå, og er ikke kravstort grafikkmessig :)

Skrevet (endret)

Vycan: Jeg vet ikke hvorfor jeg synes det, men jeg likte det ikke i det hele tatt. Questene var kjedelige, de fikk meg liksom ikke interresert i spillet/verdenen. Interfacen var også utrolig tungvind og kjedelig. Det var nok mest førsteinntrykket av spillet som ødela alt for meg..

Som sagt, så er PC'en min litt for gammel til de ALLER nyeste spillene, altså de som har kommet ut i år og på slutten av fjoråret, så Mass Effect og Fallout 3 har jeg ikke sjangs til å dra.

Rampage: etter å ha spilt gjennom Diablo 2 for ikke lenge siden er jeg mettet for de gamle klassikerne : p Har heller lyst til å spille et litt nyere spill som er rundt 2-3 år gammelt med ordentlig 3D grafikk :p

Nils: har du en side med litt info om det spillet? har aldri hørt om det før : p

Endret av Sivert1
Skrevet (endret)

Mount&Blade virker ideelt for deg. Ekstremt underholdende og langvarig, for ikke å snakke om billig. Du kan prøve det gratis i 30 in-game dager eller til level 6 så mange ganger du vil, før du kjøper det til en relativt billig penge. Ikke krever det mye heller. Du kan faktisk stlle grafikken inn på dx7 eller dx9, men det sier mer om hvor bra spillet er laget enn hvordan selve grafikken er.

Spillet har i tillegg et stort modding-community på www.talewords.com så her har du underholdning for lang tid framover.

Endret av Ollie2
Skrevet

Vel, Diablo 2 er vel ærlig talt ett skikkelig hack-n-slash spill som ikke på langt nær klarer å presentere en skikkelig fengende historie og karakterutvikling. Noe som er poenget bak RPG-spill. Forøvrig er grafikken i Gothic 2 og KoTOR-spillene ganske greit. De er ikke fullt så gamle som de andre, som er gode gamle klassikere, disse er bare klassikere ;)

Klarer du ikke å spille Mass Effect, så vil jeg virkelig anbefale at du prøver deg på Gothic og KoTOR-spillene.

Skrevet

Konstabel snabel: Vet ærlig talt ikke jeg. Det er en ikke så veldig bra laptop : p Men jeg kan jo ihvertfall sjekke ut specs på Mass Effect. Fallout 3 kan jeg bare drømme om :p

Rampange: Hvilket av spillene vil du si er best a? Mass effect, Gothic eller KOTOR?

Skal lese litt mer om Mount & blade jeg Ollie. Ganske ukjent spill for meg

Skrevet

Vanskelig spørsmål, helt fantastisk spill på hver sin måte. Hvis jeg virkelig må trekke fram ett så vil jeg sterkt anbefale KoTOR, det første. Da det er langt bedre enn nr. 2. Men det har noe med at Star Wars universet fenger meg og historien er fantastisk. Men ærlig talt burde du begi deg ut på alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...