Gå til innhold

Kompakt eller ultrakompakt: Bilder med blits?


Anbefalte innlegg

Har i dag en Canon Ixus 40 kjøpt i 2004. Den har gitt meg god service i disse år når jeg tar bilder ute med god lys. Problemet er å ta bilder inne, bildene med blits blir elendige og generell er kameraet ikke bra under dårlig lys situasjoner.

 

Nå har jeg lest ganske mye om den nye Canon G10. Kameraet ser veldig bra ut i alle review jeg har lest men jeg er litt redd for 2 ting:

 

1. Det er veldig fint med størrelsen på de ultrakompakte kameraene (som Ixus serien) når man er på ferie, store kameraer kan være vanskelig å ha med seg når du skal ikke ha mye klær på deg (strand f.eks.).

 

2. Kanskje G10 kan bli lit "overkill" for det jeg trenger. Det ser ut til at du må være ganske pro for å nytte denne kamera. Vi skal sikker bruke mest de automatiske modus.

 

Finnes det en bra ultrakompakt som kan ta gode bilder inne uten alle problemene min Ixus 40 har med blits? Eller må jeg definitiv gå for en kompakt kamera som den GX10? Jeg ønsker selvfølgelig bra kvalitet også for bildene tatt ute i bra lysforhold, men dette klarer sikker de fleste ultrakompakter.

 

Takk for hjelpen.

Endret av Thorz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...