Gå til innhold

Lyd og grafikkproblemer med Multicom kunshan m570+


bowardsen

Anbefalte innlegg

Feilene er som følger: Lyden knitrer og spraker og "popper" om jeg spiller av en lyd-cd, mp3-fil, eller ser på filmer på youtube. Lyden spraker og knitrer gjevnlig i alle spill jeg har spilt.

 

Grafikken lagger i spill: Disse spillene har jeg prøvd: Vegas 2, CoD 4, Red alert 3, aoc.

Dette skjer uansett oppløsning og detaljnivå. Sammen med lydpoppingen og sprakingen dukker det opp korte lags (heng) med gjevne mellomrom. Symptomene er helt like i alle spill.

 

Jeg har følgende specs:

 

P9500

9800M GT

200 gb hdd 7200 rpm

4 gb ddr 3 ram

4 gb ITM

 

 

Jeg har oppdatert bios til siste versjon 1.09/1.08

Jeg har testet flere gpu-drivere uten hell, bruker nå 179.13

Jeg har oppdatert lyddriver til 2.07 (realtek HD)

Jeg har oppdatert wlan og ITM

Jeg har prøvd både 32 og 64 bits vista

Jeg har selvfølgelig pc'en på høy ytelse

Jeg har prøvd med nye chipsetdrivere 9.1.1007 eller hva den var.

Jeg har prøvd og installere de nyeste driverne på et helt rent os.

 

Alt ser bra ut i enhetsbehandling, systemtilstandsrapporten er helt ok.

 

Jeg har prøvd å reinstallere spillene, jeg har prøvd å rydde i registeret, defragmentert, etc.

 

Jeg har prøvd å skru av powermizer uten hell...

 

Jeg aner ikke hva som er galt. NOEN SOM VET?

 

 

Tingen er den at jeg i august bestilte meg en lik pc som hadde disse feilene, jeg sendte den tilbake og fikk den igjen med noen nye feil. Jeg mener å huske at de hadde fikset det da, men tastaturet virket ikke skikkelig, så jeg fikk pengene tilbake

 

Jeg tenkte at jeg helt sikkert hadde hatt maks uflaks og bestilte en ny - har nå samme feil som første gang...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Feilene er som følger: Lyden knitrer og spraker og "popper" om jeg spiller av en lyd-cd, mp3-fil, eller ser på filmer på youtube. Lyden spraker og knitrer gjevnlig i alle spill jeg har spilt.

 

Grafikken lagger i spill: Disse spillene har jeg prøvd: Vegas 2, CoD 4, Red alert 3, aoc.

Dette skjer uansett oppløsning og detaljnivå. Sammen med lydpoppingen og sprakingen dukker det opp korte lags (heng) med gjevne mellomrom. Symptomene er helt like i alle spill.

 

Jeg har følgende specs:

 

P9500

9800M GT

200 gb hdd 7200 rpm

4 gb ddr 3 ram

4 gb ITM

 

 

Jeg har oppdatert bios til siste versjon 1.09/1.08

Jeg har testet flere gpu-drivere uten hell, bruker nå 179.13

Jeg har oppdatert lyddriver til 2.07 (realtek HD)

Jeg har oppdatert wlan og ITM

Jeg har prøvd både 32 og 64 bits vista

Jeg har selvfølgelig pc'en på høy ytelse

Jeg har prøvd med nye chipsetdrivere 9.1.1007 eller hva den var.

Jeg har prøvd og installere de nyeste driverne på et helt rent os.

 

Alt ser bra ut i enhetsbehandling, systemtilstandsrapporten er helt ok.

 

Jeg har prøvd å reinstallere spillene, jeg har prøvd å rydde i registeret, defragmentert, etc.

 

Jeg har prøvd å skru av powermizer uten hell...

 

Jeg aner ikke hva som er galt. NOEN SOM VET?

 

 

Tingen er den at jeg i august bestilte meg en lik pc som hadde disse feilene, jeg sendte den tilbake og fikk den igjen med noen nye feil. Jeg mener å huske at de hadde fikset det da, men tastaturet virket ikke skikkelig, så jeg fikk pengene tilbake

 

Jeg tenkte at jeg helt sikkert hadde hatt maks uflaks og bestilte en ny - har nå samme feil som første gang...

 

Wow, dette er ikke bra reklame. Specs messig er det jo en rå maskin, men det hjelper jo lite. Er veldig merkelig i all den tid dette er en relativt enkel pc med lite fiks fakseri. Kan dessverre ikke hjelpe, men høres ut som en kombinasjon av bios/videodriver problem. Antar at WEI indeksen er skyhøy og diagnostikk ikke finner noe galt? Hvilken skjermkortdriver bruker du?

Lenke til kommentar

Hehe... WEI indexen er rimelig normal, men kanskje litt i laveste når det gjelder RAM. Får kun 5.0 til tross for 4 gb ddr3 ram. Jeg har prøvd diverse chipsetdrivere på rent system for å se, men ikke noe forskjell... HEHE, ja, jeg har formatert og reinstallert MANGE ganger!

 

Skulle nesten tro det var noe feil med GPU og CPU. For hvis jeg bare sitter og ser på musikkvideoer på youtube, så kan jeg faktisk sitte en stund uten at jeg får noe lydpopping, men med en gang jeg kjører litt grafikk og cpu krevende spill, så lagger grafikken - og lyde hakker og knitrer.

Jeg har prøvd og oppdatere bios, som jeg sikkert har nevnt. Jeg har også prøvd den nyeste clevo-driveren til skjermkortet uten hell. Så lenge jeg spiller og wlanet er på så blir det ikke bra.

 

Jeg har hørt mye rart om disse feilene. Noen sier at det er noe med wlan kortene som gjør det, noen mener det kan være feil på P9500 og T9600 CPU'ene, Begge de jeg har prøvd...

Eller så må det være noe galt med skjerkort eller lyd. Føler jeg har prøvd alt nå.

Blir sprø. Veldig kjedelig. Litt dumt at jeg tok sjansen og kjøpte en ny, etter at jeg hadde fått tilbake pengene. Skulle vel kjøpt noe fabrikkprodusert. MEn hadde så lyst til at denne skulle fungere. Er liksom stilren og relativt slank. MEn men, får vel høre om jeg kan få tilbake pengene nok en gang...

 

Ellers så har jeg prøvd både 179.13 og noen av de 180 - driverne uten hell. Samme lag i alle spill jeg prøver. Dritirriterende.

Lenke til kommentar
Hehe... WEI indexen er rimelig normal, men kanskje litt i laveste når det gjelder RAM. Får kun 5.0 til tross for 4 gb ddr3 ram. Jeg har prøvd diverse chipsetdrivere på rent system for å se, men ikke noe forskjell... HEHE, ja, jeg har formatert og reinstallert MANGE ganger!

 

Skulle nesten tro det var noe feil med GPU og CPU. For hvis jeg bare sitter og ser på musikkvideoer på youtube, så kan jeg faktisk sitte en stund uten at jeg får noe lydpopping, men med en gang jeg kjører litt grafikk og cpu krevende spill, så lagger grafikken - og lyde hakker og knitrer.

Jeg har prøvd og oppdatere bios, som jeg sikkert har nevnt. Jeg har også prøvd den nyeste clevo-driveren til skjermkortet uten hell. Så lenge jeg spiller og wlanet er på så blir det ikke bra.

 

Jeg har hørt mye rart om disse feilene. Noen sier at det er noe med wlan kortene som gjør det, noen mener det kan være feil på P9500 og T9600 CPU'ene, Begge de jeg har prøvd...

Eller så må det være noe galt med skjerkort eller lyd. Føler jeg har prøvd alt nå.

Blir sprø. Veldig kjedelig. Litt dumt at jeg tok sjansen og kjøpte en ny, etter at jeg hadde fått tilbake pengene. Skulle vel kjøpt noe fabrikkprodusert. MEn hadde så lyst til at denne skulle fungere. Er liksom stilren og relativt slank. MEn men, får vel høre om jeg kan få tilbake pengene nok en gang...

 

Ellers så har jeg prøvd både 179.13 og noen av de 180 - driverne uten hell. Samme lag i alle spill jeg prøver. Dritirriterende.

 

Pussig, jeg har 5.3 på WEI og da er det faktisk harddisken som holder tilbake. Det jo åpenbart noe galt, lurer på hva slags hovedkort det er i disse maskinene. Nei, det blir nok for byggepc av disse, en mellomting er fint. Skulle gjerne ha hatt et kraftigere skjermkort, men samtidig imponerer 9700GT, i COD4 sklir det like glatt som med 8800 GTX SLI feks. Så jeg konkluderer vel med at overkill er liten vits i.

Lenke til kommentar

Er helt normalt å få 5.0 med ddr3 ram. Det betyr ikke at det er dårligere enn STeam6 sin ram, som sikkert er ddr2. Vet ikke hvorfor, men WEI er ikke så keen på ddr3 ram. Fikk 5.0 jeg og med min m860. Etter at jeg prøvde med overklokking med FSB, fikk jeg 5.3, men burde jo fått mer (som du) om WEI hadde visst hva den holdt på med.

Lenke til kommentar
Hehe... WEI indexen er rimelig normal, men kanskje litt i laveste når det gjelder RAM. Får kun 5.0 til tross for 4 gb ddr3 ram. Jeg har prøvd diverse chipsetdrivere på rent system for å se, men ikke noe forskjell... HEHE, ja, jeg har formatert og reinstallert MANGE ganger!

 

Skulle nesten tro det var noe feil med GPU og CPU. For hvis jeg bare sitter og ser på musikkvideoer på youtube, så kan jeg faktisk sitte en stund uten at jeg får noe lydpopping, men med en gang jeg kjører litt grafikk og cpu krevende spill, så lagger grafikken - og lyde hakker og knitrer.

Jeg har prøvd og oppdatere bios, som jeg sikkert har nevnt. Jeg har også prøvd den nyeste clevo-driveren til skjermkortet uten hell. Så lenge jeg spiller og wlanet er på så blir det ikke bra.

 

Jeg har hørt mye rart om disse feilene. Noen sier at det er noe med wlan kortene som gjør det, noen mener det kan være feil på P9500 og T9600 CPU'ene, Begge de jeg har prøvd...

Eller så må det være noe galt med skjerkort eller lyd. Føler jeg har prøvd alt nå.

Blir sprø. Veldig kjedelig. Litt dumt at jeg tok sjansen og kjøpte en ny, etter at jeg hadde fått tilbake pengene. Skulle vel kjøpt noe fabrikkprodusert. MEn hadde så lyst til at denne skulle fungere. Er liksom stilren og relativt slank. MEn men, får vel høre om jeg kan få tilbake pengene nok en gang...

 

Ellers så har jeg prøvd både 179.13 og noen av de 180 - driverne uten hell. Samme lag i alle spill jeg prøver. Dritirriterende.

 

Pussig, jeg har 5.3 på WEI og da er det faktisk harddisken som holder tilbake. Det jo åpenbart noe galt, lurer på hva slags hovedkort det er i disse maskinene. Nei, det blir nok for byggepc av disse, en mellomting er fint. Skulle gjerne ha hatt et kraftigere skjermkort, men samtidig imponerer 9700GT, i COD4 sklir det like glatt som med 8800 GTX SLI feks. Så jeg konkluderer vel med at overkill er liten vits i.

 

Nå er ikke COD4 det mest krevende spillet heller. Uansett er det stor forskjell på 9700m gt og 8800m gtx, og særlig i SLI.

Lenke til kommentar

overkill er 9800MGTX; siden OC'ed 8800M gtx er like rask vil jeg påstå, hvertfall jeg får mer i 3dmark06 enn 9800MGTX

 

men nå vet ikke jeg hva som plager din maskin. Har samme bærbar, bestilt fra Multicom.. med 8800Mgtx, t9400, 320GB HD; 4 GB ram, merker ikke noe lag i spill. hender før at jeg fikk rare "streker i VLC" når jeg så film, også noen ganger Stopper bildet, men lyden fortsetter WTF?, tror jeg trenger reformatering av Vista, har gjort masse tull, og slått av flere services som jeg kansje ikke skulle ha gjort.... En ting som jeg plages nå, er at hvis jeg har under 20% batteri, og jeg tilkobler laderen, så fryser Hele Vista, ingenting funker, bare må restarte ved å holde inn "slå-på knappen". veldig plagsomt.

Lenke til kommentar
Er helt normalt å få 5.0 med ddr3 ram. Det betyr ikke at det er dårligere enn STeam6 sin ram, som sikkert er ddr2. Vet ikke hvorfor, men WEI er ikke så keen på ddr3 ram. Fikk 5.0 jeg og med min m860. Etter at jeg prøvde med overklokking med FSB, fikk jeg 5.3, men burde jo fått mer (som du) om WEI hadde visst hva den holdt på med.

 

Jeg har DDR3 jeg :) Og jeg vet selvfølgelig forskjellen da jeg har hatt begge. Og det ser flott ut i 3Dmark06, men praktisk sett, tja.

Lenke til kommentar

Ja, og jeg har ikke rotet i services.msc eller noe. Alt virker egentlig fint, men noe er galt. Spørs nok om det er litt mye bygge-pc ja. Er faktisk kjempeskuffa.

 

Nå er det jo slik at WEI'en ikke er hundre prosent, men dama sin HP dv 6525eo med AMD prosessor på 1,8 ghz og Geforce 8400 gs kjører kjører uten lag hvis jeg skrur ned på alt i cod 4. Selv om jeg kjører i veldig lav oppløsning og med lite ekstra, så får jeg lags... Hehe.. HAR nå prøvd ørten drivere...

 

Jeg har jo formatert ørten ganger... Så håper multicom er greie nå ass, etter så forbanna mye problemer her. Så blir det en fabrikkbygd pc ja,

Lenke til kommentar

ja, jeg vet jo det. Jeg må ha hatt maks uflaks tror jeg. Nja, jeg orker ikke å være sur mer. Men alle kameratene mine som har multicom pc har hatt problemer med de

enten cd/dvd rom som ikke funker, usb-porter som virker døde, tastatur, lyd og grafikk.

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...