Gå til innhold

hvordan skaffe binær VLC


Anbefalte innlegg

Jeg har en linux maskin som jeg har bruks rettigheter til, men det er ikkje en kompilator på den, eller nett tilgang, er det mulig og få inn en versjon av VLC på denne maskinen? (fårhånds kompilere en 'generic' binær fil som kan kjøres? det er en eldre versjon av Red hat som kjører på maskinen, og jeg har Linux Mint(siste versjon) kjørende på min egen.

 

 

Noen tips om hvordan jeg kan få dette til? (har ikke root access på den jeg vil ha vlc på)

 

 

 

Takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en spesiell grunn til at du vil legge inn VLC på denne serveren du har tilgang til? Hvis det ligger musikk eller filmer på den som du ønsker å spille av uten å måtte kopiere innholdet, kan du jo bare mounte opp hjemmekatalogen din på serveren via en lokal maskin ved hjelp av curlftpfs eller sshfs og streame medie derfra.

 

edit: skriveleif

Endret av v3g4rd
Lenke til kommentar

det er ikke sen server, bare en gammel 'spesial-pc' vi bruker på jobb, har endel spesial programmer for og følge med på andre systemer.

 

 

Som sagt, denne har ikke netttilgang, så jeg vil bruke en ekstern hardisk. er det noen andre statiske mediespillere som kan brukes? kommer bare til og spille av xvid film;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...