Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Media og allmennfag


Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg her inne som føler at allmennfag er et unødvendig pålegg for mediaelever?

Selv føler jeg det slik, og det har nok sammenheng med at jeg ikke gjør det bra i naturfag eller norsk. Jeg ser på det som helt poengløst at jeg, som ikke har noen planer om å bli verken førskolelærer, mattelærer eller noe lignende, ender opp med dårlige karakterer bare siden faget interesserer meg midt i ræva :p

Hvorfor skal jeg vite hvordan brenselceller fungerer dersom jeg har planer om å jobbe med 3D, animasjon eller noe annet kreativt?

Trenger jeg det så kan jeg heller ta noe etterutdanning, det er jo aldri for sent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3danimasjon krever _mye_ mer utdanning enn medier og kommunikasjon, om du vil det vil jeg anbefale deg å ta en generell studiekompetanse.

 

Man får generell studiekompetanse etter 3 år med media og kommunikasjon. Og jeg vet at man trenger heftig med utdanning (med mindre man lærer alt man trenger selv that is..).

Saken er bare det at jeg syns det virker ubetydelig at mediaelever må lære om allslags mulig ting som ikke har med media å gjøre, Spesielt siste året.

Lenke til kommentar
3danimasjon krever _mye_ mer utdanning enn medier og kommunikasjon, om du vil det vil jeg anbefale deg å ta en generell studiekompetanse.

Man får vel det etter det vanlige 3årige løpet til media? :)

 

Ja, men om man ikke ser poenget i allmennfagene hadde det vært et naturlig valg å gå ut i læra istedet for å kjøre det vanlige 3årige løpet :)

Lenke til kommentar
3danimasjon krever _mye_ mer utdanning enn medier og kommunikasjon, om du vil det vil jeg anbefale deg å ta en generell studiekompetanse.

Man får vel det etter det vanlige 3årige løpet til media? :)

 

Ja, men om man ikke ser poenget i allmennfagene hadde det vært et naturlig valg å gå ut i læra istedet for å kjøre det vanlige 3årige løpet :)

 

Ikke hvis man vil ha videre utdanning!

Men det er bare (i mine øyne) poengløst for mediaelever å lære om kompliserte kjemiske bindinger og hvordan varmepumper fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...