Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i ankelen

HaterDiskus

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har i det siste hatt sinnssykt vondt i ankelen. Har kommet gradvis over en periode på ca. 1 uke, og nå har jeg store problemer med å gå ned trapper osv. Er stor sett høydeforskjeller som utløser det (går forholdsvis greit når jeg går på jevnt underlag). Gjør spesielt vondt å bøye foten inn mot den andre, hvis dere skjønner. Jogger jo en del, så kan det ha noe med det å gjøre? Har som sagt kommet gradvis, men nådde et nytt nivå etter et lite uhell med bilen på søndag. Hva kan det være? Føles nesten som om smerten sitter i selve benet (les: skjelettet).

Endret av Mimir
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jogger jo ikke mer enn 2 ganger i uken, så hvile har det vært nok av. Burde jeg droppe det en uke?

EDIT: Fikk akkurat litt tigerbalsam av en på jobben. Han mente det skulle hjelpe. :p

Endret av Mimir
Skrevet

Da skal jeg slutte med det. Men kan det være årsaken til problemene? At kroppen ikke tar opp kalsium-tilskuddet skikkelig? Får i meg minimalt med kalsium gjennom kosten da jeg ikke drikker melk.

Skrevet

Når du puster raskt, uavhengig av hvorfor, forbruker kroppen kalk fra skjelletet ditt. Når dette behovet ikke blir dekket får du porøse bein, hvis du i tillegg jogger på skjøre ben, så får du kanskje litt smerter rundt leddene.

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...