Gå til innhold

hvordan installere conky desklets


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hæ? Jeg vet ikke hva gdesklets er for noe, men tror du kan ha misforstått noe.

 

Hvis du pakker ut fila, så ligger det to filer der, den ene er hovedkonfigurasjonen til conky-en hans. Hvis du vil ha alt nøyaktig som han har det, så bare erstatter du din egen konfig-fil med hans, hvis ikke så kan du bare åpne den og se etter de linjene du vil ha og kopiere de inn i din egen fil. Det som står øverst i fila er det som ligger øverst på skjermen, osv. Konfig-fila til conky ligger (sammen med de fleste andre) i hjemmekatalogen din, den heter ".conkyrc" (den starter med et punktum, så den er skjult, du kan se skjulte filer ved feks å skrive "ls -a" i en terminal).

Lenke til kommentar
har lenge vist hvordan jeg installere conky, men hvordan får jeg den som det er vist på linken jeg hadde med. har også søkt mye på google men finner ikke helt hva jeg skal ha

Du er klar over at alle programmer du innstalerer igjennom pakkebehandleren faktisk inkluderer dokumentasjon? Ikke noe poeng i å søke på google, normalt sett. man conky (skriv inn i kommandolinja) hadde helt sikkert gitt deg svar på alle dine spørsmål, og vil du ha det hele litt mer komprimert form så støtter de fleste programmer --help

(kortversjon er -h).

 

EDIT: forøvrig er conky et standalone program, og har ingenting med gdesklets å gjøre.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...