daniel_-_-psp Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Heisann Jeg har holdt på og tenkt en del på og kjøpe meg PC siden min bror er snart tilbake og vil ha tilbake PCen sin Jeg har litt peiling på PC, jeg sier ikke at jeg er god på dette emnet, men jeg kan litt.. Jeg har styrt rundt med en gammel PC, men jeg får den ikke til og fungere... Jeg så da på prisguiden og satte sammen deler. Her er handlevogna Det jeg da lurer på, er de komponentene jeg har valgt bra? Samarbeider de? Jeg trenger også hjelp til valg av harddisk, jeg har ikke peiling på dette "Sata" systemet, har mere peiling på "Ide" systemet. Jeg har datamus, tastatur, skjerm, kabinett og de nødvendige kabler fra før. Jeg er også en gutt på 14 år og har dårlig med penger så jeg vil mest sannsynlig bestille delene i forskjellige parter f. eks. hovedkort+CPU, Strømforsyning+kjøler osv. Uansett, takk for svar
Star Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Ser greit ut.. Hadde nok bytta strømforsyninga i ett litt dyrere merke ( har ikke særlig gode erfaringer med Aopen)... Kabinettet du har tar microATX hovedkort? Harddisk er greit - kortet tar SATA2 og jo høyere cache, dess bedre - en SATA2 disk med 8-16 mb cache er fint. Ut i fra prislinja du legger deg på, har jeg ikke nevneverdige innvendinger på resterende komponenter
daniel_-_-psp Skrevet 4. november 2008 Forfatter Skrevet 4. november 2008 Ser greit ut.. Hadde nok bytta strømforsyninga i ett litt dyrere merke ( har ikke særlig gode erfaringer med Aopen)... Kabinettet du har tar microATX hovedkort? Harddisk er greit - kortet tar SATA2 og jo høyere cache, dess bedre - en SATA2 disk med 8-16 mb cache er fint. Ut i fra prislinja du legger deg på, har jeg ikke nevneverdige innvendinger på resterende komponenter Takk for svar Jeg vurderer og glemme strømfornysningen, har en liggende på 400watt som er helt OK. Vet ikke om noen her spiller spillet Rigs Of Rods Men trur dere at jeg vil kjøre det helt glatt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå