BLU3kp Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Får kontakt med routern, står utmerket signal, men får ikke nett. Er koblet til routern med laptopen. Får nett med andre laptoper i huset. Får nett med kabel på laptopen. Altså, denne laptopen får ikke nett med det trådløse nettet selv om det står koblet til med utmerket signal. Og med kabel funker det helt fint! Problemet er at laptopen ikke får nett med det trådløse nettet!
toazty Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 jeg har det samme problemet, utmerket forbindelse med routeren, men ingen internett forbindelse. jeg må avinstallere netwerkskortet hver gang det skjer. starter pc'en på nytt, så instalerere den netverkskortet av seg selv og finner router og jeg har nett.
BLU3kp Skrevet 3. november 2008 Forfatter Skrevet 3. november 2008 jeg har det samme problemet, utmerket forbindelse med routeren, men ingen internett forbindelse. jeg må avinstallere netwerkskortet hver gang det skjer. starter pc'en på nytt, så instalerere den netverkskortet av seg selv og finner router og jeg har nett. løsningen på problemet er altså at jeg må uinstallere nettverkskortet og bare starte pcen på nytt og dermed får jeg nett?
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Det er vel heller feil kryptering som er årsaken. Sjekk om du får annen ipadresse enn 169.xxx.
BLU3kp Skrevet 3. november 2008 Forfatter Skrevet 3. november 2008 Det er vel heller feil kryptering som er årsaken. Sjekk om du får annen ipadresse enn 169.xxx. ipadressen er 192.168.0.1
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. november 2008 Skrevet 3. november 2008 Det er vel adressen til routeren? Sjekk hvilken adresse du får hvis du skriver ipconfig på PC.
BLU3kp Skrevet 5. november 2008 Forfatter Skrevet 5. november 2008 Det er vel adressen til routeren? Sjekk hvilken adresse du får hvis du skriver ipconfig på PC. det var det som kom opp da. Men har løst problemet. Avinstallerte nettverkskortet og rs pcen!
toazty Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 heh.. var det som måtte til ja.. dette må gjøres en gang i blandt på min pc, som regel hver gang jeg bytter nettverk..
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Problemet er at softwaren på PC er litt for god til å skjule kryptering og andre egenskaper. Det er unødvendig å legge inn på nytt, man må bare legge inn riktige verdier og navn i software. Ikke rart at man kan bli forvirret når det er to forskjellige program som kan styre og fakta kan være gjemt bort til man graver de fram fra obskure menyer
BLU3kp Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Skrevet 5. desember 2008 Problemet er at softwaren på PC er litt for god til å skjule kryptering og andre egenskaper.Det er unødvendig å legge inn på nytt, man må bare legge inn riktige verdier og navn i software. Ikke rart at man kan bli forvirret når det er to forskjellige program som kan styre og fakta kan være gjemt bort til man graver de fram fra obskure menyer hva mener du med det? Har fått problemet igjen Funker ikke å avinstallere eller... eneste som funker er å se alle trådløse nettverker som er rundt.. går ikke å koble opp..! pls help
toazty Skrevet 5. desember 2008 Skrevet 5. desember 2008 (endret) jeg hadde netopp det samme problemet.. jeg har derevet å avinastelert nettverkskortet hver gang... men plutselig forrige uke så funka ikke det heller lenger, gav min pc til IT ansvarlige der jeg jobba og fikk beskjed om at det var virus. men jeg kunne ikke koble opp til nett med kabel heller... min bærbare funker nå , helt topp men som sagt, var visst virus hos meg som gjorde det.. Endret 5. desember 2008 av toazty
BLU3kp Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Skrevet 5. desember 2008 jeg hadde netopp det samme problemet.. jeg har derevet å avinastelert nettverkskortet hver gang... men plutselig forrige uke så funka ikke det heller lenger, gav min pc til IT ansvarlige der jeg jobba og fikk beskjed om at det var virus. men jeg kunne ikke koble opp til nett med kabel heller... min bærbare funker nå , helt topp men som sagt, var visst virus hos meg som gjorde det.. tror ikke jeg har virus, har scanna hele pcen osv. Jeg kan koble opp til nett med kabel, men ikke med trådløs:S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå