Gå til innhold

Ny gaming pc til 13K. (bestilt)


Anbefalte innlegg

Jeg har fundert på å kjøpe en ny gaming pc i lengre tid nå. Jeg kommer til å bestille den mest sannsynlig i morgen! Derfor trenger jeg kjappe svar angående om oppsettet mitt ser greit ut (tenker mest på om oppsettet er kompatibelt og slikt).

 

Skjermkort kommer senere, ettersom jeg enda ikke helt har bestemt meg (80% sikker på at det blir et 4870x2).

 

PC OPPSETT

Endret av ekl1tz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

skal du overklokke beholder du cpu vifta og bytter til dette minne. vist ikke kan du bare beholde minne(kansje bytte til 1000mhz pc8500) og vurdere om du trenger cpu-vifta ;) beholder du cpu vifta må du bytte hovedkort etter som at p5e har noen kompalitetsproblemer med viften ifølge noctua sine sider. Jeg hadde byttet til Asus P5Q Pro eller Deluxe, disse hovedkortetene har et nyere chipset.

 

Til slutt kan jeg nevne at vist du ikke skal kjøpe skjermkort med det første at du venter til rundt 20. november med hele pcen og ser hva slags motakkelse, ytelese og pris den nye sokkel fra intel får (i7). Den gamle sokkel vil nok bli satt ned noe i pris, du kan eventuelt spytte i en Q9550 prossesor vist den faller i pris..

Lenke til kommentar
ja, men med minde du kjøper deg to kort vil det ikke ha noe å si.

 

Så det du sier er at CF i 2x8x er flaskehals mot CF i 2x16x ?

 

i ekstremt høye oppløsinger (2560 x 1600 og i mindre grad 1920 x 1200) kan det ha intil 10% å si på ytelsen i spillet, men det er veldig avhenign av soillet, noen har ingen forskjll på 4x og 16x, noen har opptil 10% endring i ytelsen, mens fligth simulator X omtrent skalerer proposjonalt med hvor hastigheten du har på pci-e bussen.

Lenke til kommentar

Litt dumt å bumpe denne tråden, men pc spesifikasjonene står her.

 

Spørsmålet mitt er vel egentlig om jeg skal velge XP eller Vista. Hva er fordelene med vista i forhold til minne bruk osv? Skal jeg bruke 64bits i tilfellet? Hvor mye fps taper jeg på og bruke dx10 i vista i forhold til dx9 i xp?

 

Den gangen jeg brukte Vista tapte jeg hvertfall enormt mye, men det var jo på en litt eldre pc for ei stund sia.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

alt tilsier at du skal velge Vista 64bit, for støtte av directx10 støtte og støtte for all minne ditt. Jeg vil gå så langt å si at det er å sløse vekk de pengene du brukte vist du får deg XP.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Jeg har nå ihvertfall hørt at forskjellen mellom Vista og XP gikk stort sett i null på ytelsesfronten etter at SP1 kom ut. :)

 

jeg har merket det godt på min maskin for å si det sånn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...